316

۱۰ راز بهبود زندگی پس از سکته قلبی

|
0 دیدگاه
hd

گاهی اوقات قطع ثابت جریان خون به سمت قلب هنگام سکته قلبی می تواند موجب مرگ شود، اما بسیاری از افراد این شانس را دارند که زنده بمانند، البته در صورت دریافت سریع خدمات پزشکی. حمله ی قلبی می تواند زندگی تان را به دو دوره ی قبل از حمله و بعد از حمله تقسیم کند.

ما از ۱۰ نفر خواسته ایم آنچه را که باعث بهبود زندگی شان بعد از حمله ی قلبی شده است، با شما به اشتراک بگذارند.

خودمراقبتی بسیار مهم است

نباید هرگز از کمک خواستن از دوستان و خانواده خود خجالت بکشید. در روزهای اول پس از حمله ی قلبی، ترک عادات همیشگی مانند مصرف برخی مواد غذایی خاص و عدم تحرک مشکل است. شاید این حس به شما دست دهد که دیگر خود قبلی تان نیستید، اما کم کم باید به شرایط عادت کرده و سعی کنید برای خودتان برنامه ریزی کند. ورزش مادام العمر را شعار و هدف خود قرار دهید و مصمم باشید برای سلامتی تان گام های بلند بردارید.

چیزهای کوچک اهمیتی ندارند

تمام تلاش تان را به کار بگیرید تا در مواجهه با مسائل کوچک دچار استرس نشوید. خستگی طولانی مدت بعد از حمله ی قلبی برای هرکسی ممکن است پیش بیاید. درد بدن و درد قفسه ی سینه پس از هر حمله می تواند تا مدتی فرد را درگیر خود کند. اما آنچه که اهمیت دارد این است که باید خود را بهتر بشناسید و بیش از گذشته به فکر خود باشید و یاد بگیرید که کمتر دچار استرس های شغلی و … شوید.

سرعت همیشگی نیست

شاید شما همه کارهایتان را با سرعت و شتاب بتوانید انجام دهید، اما پس از یک حمله ی قلبی دیگر نخواهید توانست مانند سابق فعالیت کنید.

حتی اگر هم بتوانید، این کار برای تان خطرناک خواهد بود. بنابراین نیاز است سبک زندگی تان را تغییر دهید، بیش از گذشته استراحت داشته باشید و کارهای سبک تری انجام دهید.

سلامت حرف اول را می زند

ترس از یک حمله ی قلبی دیگر همیشه با کسانی که این مشکل را تجربه کرده اند هست. مهم آن است که بتوان خود را متقاعد کرد تا تمام تمرکز و حواس را روی مسائلی مانند کاهش وزن و کنترل کلسترول خون و … قرار داد. این کار می تواند از استرس فرد بکاهد.

زندگی شیرین می شود

اگرچه حمله ی قلبی در نگاه اول یک اتفاق ناگوار است، اما می تواند زندگی تان را شیرین تر کند. زنده ماندن پس از حمله ی قلبی یک معجزه است و می تواند زندگی پس از آن را برایتان زیباتر کند. هر بار که غذا می خورید و هر نفسی که می کشید برایتان معنا پیدا می کند.

تحمل تغییرات بیشتر می شود

پس از حمله ی قلبی مدتی طول می کشد تا به شرایط جدید عادت کنید و این خود موجب خواهد شد از این پس آماده ی پذیرش هر مشکل و تغییر ساده ی دیگر در زندگی تان باشید.

تسکین استرس ضروری است

پس از حمله ی قلبی باید یاد بگیرید که چگونه استرس را کنترل کنید. شنا و پیاده روی تند به شما در این کار کمک خواهند کرد. در این حالت است که می توانید حتی بیش تر از قبل از زندگی تان لذت ببرید.

اضطراب شایع، اما قابل کنترل است

مشکلات دیگری که می تواند پس از هر حمله ی قلبی رخ دهد فرد را مضطرب می سازد. ورزش در کنترل اضطراب و بازگرداندن حس اعتماد به نفس بسیار مهم است.

کاهش خطر حمله ی بعدی در اولویت است

همان طور که متوجه شدید، استرس و اضطراب خطر بروز حمله ی قلبی را افزایش خواهد داد. علاوه بر این ها کلسترول و قند خون بالا هم از عوامل خطرآفرین هستند. پس از حمله ی قلبی اول باید برنامه ای تنظیم نمایید تا شرایط را برای جلوگیری از بروز حمله ی بعدی مساعد نمایید.

بیان داستان زندگی کمک کننده است

وبلاگ نویسی، نوشتن کتاب و یا گفتگو با دیگران در افزایش حس اعتماد به نفس و کاهش استرس و نگرانی تان راجع به آینده بسیار کمک خواهد کرد.عضویت در انجمن های حمایت از بیماران قلبی هم یکی دیگر از کارهایی است که به شما پیشنهاد می کنیم.

0 پسندیده شده
دانیال میکائیلی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.