223

برنج قهوه‌ای بهترین منبع غذایی

|
0 دیدگاه
1

یک فنجان برنج قهوه‌ای ۸۰درصد نیاز روزانه بدن به منگنز را تأمین می‌کند.

به‌ گفته محمد دریایی متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی، منگنز به تولید انرژی از پروتئین و کربوهیدرات کمک می‌کند و همچنین در ساخت اسیدهای چرب نیز نقش دارد.

منگنز برای حفظ سلامت سیستم اعصاب و برای تولید هورمون‌های جنسی بسیار مهم است. منگنز جزو مهم آنتی‌اکسیدان است و از تخریب سلول پیشگیری می‌کند، همچنین منگنز از ایجاد رعشه، ضعف روحی، جوش‌های پوستی و آسیب‌های لوزالمعده جلوگیری می کند.

یک فنجان برنج قهو ه‌ای پخته‌شده در حدود ۳/۲۷ درصد از نیاز روزانه بدن به سلنیم را تأمین می‌کند. سلنیم یکی از اجزای اساسی سوخت‌وساز بدن است .سلنیم نه‌تنها برای مقابله با سرطان مهم است، بلکه برای درمان بیماری‌های قلبی، کاهش علامت‌های تنگی نفس ، درد و همچنین تسکین ورم و التهاب مفاصل بسیار مفید است.

برنج قهوه‌ای و تمام غلات و دانه‌های سبوس‌دار، منبع بسیار خوبی از منیزیم است؛ منیزیم فعال کننده بیش از ۳۰۰ نوع آنزیم در بدن است.  این آنزیم‌ها زمینه استفاده بدن از گلوکز و انسولین را فراهم می‌کنند.

بر اساس مطالعات به دست آمده برنج قهوه‌ای، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کم می‌کند؛ برنج قهوه‌ای، ۳ برابر برنج سفید دارای فیبر است و فیبر باعث پایین آمدن کلسترول، کنترل قند خون، دیابت و از بین برنده سرطان روده بزرگ و یبوست است.

0 پسندیده شده
دانیال میکائیلی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.