221

۵ راهکار ساده برای اینکه خیلی باهوش‌تر شوید

|
0 دیدگاه
92088559

هوش یک توانایی ذهنی قابل ارتقاست که همه‌ی ما می‌توانیم با انجام مداوم تمرینات ساده‌ی روزانه به افزایش بهره‌وری آن کمک کنیم. تفکر هوشمندانه پیرامون هر موضوعی زمانی حاصل می‌شود که پیش‌نیازهای لازم را در خود پرورش داده باشید. نخست لازم است با فرآیندهای مختلف فکر کردن آشنا شوید و نیز درباره‌ی موضوع در دست بررسی اطلاعات جامع کسب کنید.

سپس وقت آن است که همه‌ی تمرکز خود را روی حل مسئله یا توسعه‌ی ایده‌ای که در سر دارید قرار دهید. در ادامه، راهکارهایی را معرفی می‌کنیم که مداومت در انجام آن‌ها خیلی خیلی باهوش‌ترتان می‌کند و مسیر تفکر هوشمندانه را برای شما هموارتر می‌سازد.

 

۱٫ صبح‌ها تا نیم ساعت بعد از این که از خواب بیدار شدید، دو لیوانِ پر آب میل کنید

چون ساعت‌ها خواب بوده‌اید، بدن‌تان شش تا نه ساعت آب دریافت نکرده است. نوشیدن آب موجب تصفیه‌ی مدفوع و تعادل مایعات بدن می‌شود. به همین دلیل پزشکان توصیه می‌کنند تا نیم ساعت بعد از این که از خواب بیدار شدید، دو لیوانِ پر آب میل کنید تا کمبود مایعات بدن ناشی از خواب شبانه جبران شود. مطالعات نشان داده است افزایش مصرف آب در بهبود توانایی‌های ذهنی کودکان مؤثر است. پس برای این که مغزتان خشک و بی‌آب نشود، نوشیدن دو لیوان آب در همان ابتدای صبح را در برنامه‌ی روزانه‌تان قرار دهید.

 

۲. هنگام صبحانه چند خطی درباره‌ی خلاصه‌ی بهترین کتاب‌های پرفروش بخوانید

چقدر عالی که هنگام صبحانه کتاب بخوانید، اما میز صبحانه بیشتر مناسب خواندن متن‌های کوتاه و خلاصه شده است. بجای این که روزنامه دست بگیرید و وقت‌تان را صرف مرور اخبار و این جور چیزها کنید، پیشنهاد می‌کنیم چند خطی درباره‌ی خلاصه‌ی بهترین کتاب‌های پرفروش بخوانید. برای این کار می‌توانید چنان‌چه کتاب خاصی مد نظرتان است، عنوان آن را در گوگل جستجو و خلاصه‌اش را پیدا کنید. همچنین می‌توانید با نصب اپلیکیشن Blinkist یا getAbstract هر زمان که خواستید به خلاصه‌ی هزاران کتاب پرطرفدار دسترسی داشته باشید.

 

۳. در رفت و آمدهای روزانه به کتاب‌های صوتی یا پادکست‌های انگیزشی گوش کنید

پیشنهاد می کنیم در طول رفت و آمدهای روزانه تا وقتی به مقصد برسید به کتاب‌های صوتی یا پادکست‌های انگیزشی گوش کنید. با نصب اپلیکیشن Blinkist می‌توانید خلاصه‌ی بعضی کتاب را به صورت صوتی دانلود کنید. اما از جمله بهترین منابع برای دریافت پادکست‌های انگیزشی سخنرانی‌های تِد است. می‌توانید با نصب اپلیکیشن تد پادکست‌های مورد علاقه‌ی‌ خود را از پیش دانلود کنید و در پلی‌لیست‌تان قرار دهید.

 

۴. هنگام کار چای سبز بنوشید

بعضی افراد وقتی مواد غذایی کافئین‌دار مصرف می‌کنند احساس بی‌قراری به سراغ‌شان می‌آید، چون کافئین یک ماده‌ی غذایی محرک است، در حالی که چای سبز به علت برخورداری از اِل-تیانین اثر آرامش بخش‌تری دارد. چای سبز باکیفیت بدون این که خواب‌ آلودگی ایجاد کند، باعث برقراری احساس آرامش و افزایش قدرت تمرکز می‌شود. از این روست که ال-تیانین در مکمل‌های آرام‌بخش نیز کاربرد دارد و سلامت قلبی عروقی را افزایش می‌دهد.

 

۵. در طول روز کمی بخوابید

خواب نیمروزی موجب نیرو گرفتن ذهن می‌شود. مطالعات نشان داده است یک چرت کوتاه حین یادگیری در افزایش سرعت یادگیری مؤثر است. بيشتر افراد به طور متوسط بین ساعت ۱۲ ظهر تا ۴ بعد از ظهر بیش از سایر اوقات روز احساس خواب آلودگی می‌کنند و نیاز دارند چرت بزنند. این بازه‌ی زمانی فرصت مناسبی برای خواب نیمروزی است تا به این ترتیب هوشیاری و بهره‌وری مغز خود را در ادامه‌ی روز افزایش دهید.

 

 

0 پسندیده شده
دانیال میکائیلی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.