1057

به این دلایل باید بیشتر سیب سبز بخورید

|
0 دیدگاه
green_apples_2-wallpaper-1280x768

سیب سبز سرشار از ویتامین A ، C و K است. از طرفی منبع غنی آهن، پتاسیم، کلسیم، آنتی‌اکسیدان و فلاونویید محسوب می‌شود.

سیب‌، یکی از پُرمصرف‌ترین میوه‌ها در سرتاسر دنیاست. همه می‌دانیم که سیب در هاضمه تأثیر به‌سزایی داشته و از بوی بد دهان به خاطر پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند. جمله معروفی هست که می‌گوید «خوردن یک سیب در روز باعث می‌شود دیگر به دکتر نیاز نداشته باشید».

در این میان بیشتر توجه به سیب‌ قرمز بوده تا سیب سبز. سیب سبز سرشار از ویتامین A ، C و K است. از طرفی منبع غنی آهن، پتاسیم، کلسیم، آنتی‌اکسیدان و فلاونویید محسوب می‌شود. در اینجا به برخی مزایای این سیب اشاره می‌کنیم.

۱.افزایش میزان سلامت ریه

تحقیقات نشان می‌دهد خوردن مرتب سیب سبز می‌تواند خطر تنگی‌نفس را کاهش دهد چرا که سرشار از فلاونویید است. محققان می‌گویند فلاونوییدها باعث کاهش خطر تنگی‌نفس می‌شوند. سوای این مسئله، سیب سبز می‌تواند خطر سرطان ریه را تا ۲۱ درصد کم کند.

۲.پیشگیری از ایجاد لخته‌های خون

سیب سبز حاوی ترکیبات شیمیایی به نام ریوتین است که می‌تواند از شکل‌گیری لخته‌های خون پیشگیری کند. علتش آن است که ریوتین قادر است آنزیمی را غیرفعال سازد که مسبب شکل‌گیری لخته‌های خونی است.

۳.افزایش کارکرد متابولیسم

سیب سبز تأثیر بسزایی در هاضمه داشته چرا منبع غنی و کاملی برای آن محسوب می‌‌شود. این مسئله مانع از شکل‌گیری باد معده شده و به خروج هر نوع ماده سمی از معده کمک می‌کند، در نتیجه میزان کارکرد متابولیسم افزایش می‌یابد چرا که سیب سبز حاوی فیبر بوده که به راحتی هضم می‌شود.

۴.افزایش سلامتی استخوان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان

خوردن سیب خصوصا برای زن‌ها تأثیر مفیدی به همراه دارد چرا که سرشار از پتاسیم،‌ ویتامین K و کلسیم است. تحقیقات نشان می‌دهد ویتامین K در پیشگیری از پوکیِ استخوان در زنان و افزایش سلامت استخوانی تأثیر بسزایی دارد.

۵.مبارزه با سالخوردگی زودهنگام پوست

همان‌طور که قبلا هم گفته شد، سیب سبز منبع غنی ویتامین C ، ویتامین A و حتی آنتی‌اکسیدان است. این مسئله باعث می‌شود که تأثیر زیادی در مبارزه با سالخوردگی و پیری پوست و سالم نگه داشتن آن به همراه داشته باشد.

۶.تأثیر مثبت روی دیابت

اگر دچار دیابت هستید، توصیه ما این است که به جای سیب قرمز از سیب سبز استفاده کنید. پزشکان می‌گویند سیب‌های سبز در مقایسه با سیب‌های قرمز، قند کمتری داشته و فیبر بیشتری دارند و می‌تواند خطر دیابت نوع ۲ را کاهش دهد.

0 پسندیده شده
دانیال میکائیلی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.