212

چگونه از پوکی استخوان پیشگیری کنیم؟

|
0 دیدگاه
f94134d7d4_dos_huesos_2

برای هر زن میانسالی، شکستگی استخوان لگن می‌تواند یک کابوس باشد، اما کافی است فقط کمی به سلامت خود اهمیت بدهید تا از این کابوس دور بمانید.

شکستگی استخوان لگن، یا فراکچرهیپ، یکی از حالت‌هایی است که بیشتر افراد قدبلند و لاغر را درگیر می‌کند و نکته مهم این است که می‌توان از وقوع شکستگی آن جلوگیری کرد. شکستگی استخوان لگن معمولا به دلیل پوکی استخوان (استئوپروز) رخ می‌دهد و به همین دلیل در زنان شایع‌تر از مردان است.

بسیاری از زنان مسن که دچار این شکستگی می‌شوند به دلیل پوکی استخوان با مشکل عدم جوش خوردن و عدم بهبود شکستگی روبه‌رو می‌شوند و برای همین ممکن است دچار عوارض شدید و معلولیت شوند.  در این مطلب چند راه‌حل برای کاهش احتمال پوکی استخوان و همچنین شکستگی استخوان لگن به شما ارائه می‌شود.

برای پیشگیری از شکستگی لگن این است که شما باید زیرنظر پزشک باشید، هر خانمی که ۴۰ سالگی را پشت‌سر می‌گذارد، باید زیر نظر متخصص ارتوپدی باشد. شروع پوکی استخوان در زنان به طور معمول از دوران یائسگی است اما برخی عوامل وجود دارند که ممکن است پوکی استخوان را در زنان جوان‌تر هم موجب شوند. برای همین شما باید حتما زیرنظر پزشک متخصص قرار داشته باشید تا از سلامت استخوان‌هایتان مطمئن شوید.

در صورتی که پوکی استخوان وجود داشته باشد پزشک برای‌تان برنامه‌های درمانی و تغذیه‌ای در نظر خواهد گرفت و در صورتی که پوکی استخوان وجود نداشته باشد هر چند سال یک‌بار غلظت ‌سنجی استخوان روی شما صورت خواهد گرفت تا مشخص شود طی آن چند سال به پوکی استخوان مبتلا شده‌اید یا نه. به هر حال زیرنظر پزشک متخصص بودن و داشتن یک سبک زندگی سالم و تغذیه مناسب می‌تواند باعث جلوگیری از پوکی استخوان و شکستگی‌های ناشی از این حالت در شما شود.

باید این را باور داشته باشید که رژیم غذایی‌تان نقش مهمی در پیشگیری از پوکی استخوان در شما دارد. بسیاری از افراد مسن که دچار شکستگی لگن می‌شوند درواقع رژیم غذایی بسیار بدی دارند و خیلی از آنها درواقع تمایل و اشتهای خود به غذا را از دست داده‌اند و اصلا غذا نمی‌خورند. کلسیم و ویتامین D ماده معدنی و ویتامین بسیار مهم برای سلامت نگه داشتن استخوان‌های شما هستند.

براساس تحقیقات پزشکان مرکز ملی مبارزه با پوکی استخوان در کانادا، مردان و زنان بالغ برای آنکه استخوان‌های سالمی داشته باشند به روزانه ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ میلی‌گرم کلسیم نیاز دارند. شما می‌توانید این میزان کلسیم را از طریق موادغذایی مثل شیر و لبنیات، سبزیجات سبز و غلات غنی شده با کلسیم (مثلا کورن فلکس‌های غنی شده با کلسیم) دریافت کنید، اما اگر احتمال می‌دهید میزان کافی کلسیم در رژیم غذایی شما وجود ندارد بهتر است از مکمل‌های حاوی کلسیم استفاده کنید که به طور معمول این مکمل‌ها حاوی ویتامین D هم هستند.

هر زن و مرد بالغ روزانه برای آنکه سلامت استخوان‌هایش را تضمین کند به ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ واحد ویتامین D نیاز دارد. شما می‌توانید با نشستن در مقابل آفتاب و تابیدن اشعه مستقیم آفتاب به پوست‌تان نیاز روزانه‌تان به ویتامین D را برطرف کنید. برخی مواد غذایی مثل ماهی‌های چرب و نیز شیر غنی شده با ویتامین D هم می‌توانند این کار را برای شما انجام دهند. اما اگر هیچ‌‌کدام از این راه‌ها میسر نبود حتما از مکمل‌ها استفاده کنید.

0 پسندیده شده
دانیال میکائیلی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.