110

نقش مهم تغذیه در پیشگیری از یبوست بارداری

|
0 دیدگاه
0720130340261786937250

یبوست در دوران بارداری یکی از مشکلاتی است که خانم‌های باردار می‌توانند با انجام تمرین ورزشی و تغذیه آن را کاهش دهند.

یکی از عوارض شایع دوران بارداری که بیشتر خانم‌ها با آن رو‌به‌رو می‌شوند، مشکل یبوست است. یبوست به دلیل تغییرات آناتومیک و فیزیولوژیک در دوره بارداری، کاهش حرکات دودی روده‌ها ناشی از افزایش هورمون پروژسترون و همچنین انسداد نسبی حاصل از بزرگ شدن رحم اتفاق می‌افتد. یبوست مشکل شایعی در بارداری است اما می‌توان آن را با مصرف کافی مایعات، حرکات ورزشی مناسب و رژیم غذایی تا حد ممکن بهبود بخشید. دو تمرین ورزشی به کاهش یبوست کمک می‌کنند که یکی کشش پهلو و دیگری حرکت پیچ است.

نقش مهم تغذیه در پیشگیری از یبوست

منابع تغذیه‌ای زیر را برای بهبود عارضه یبوست

مصرف کافی مایعات: نوشیدن روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب،‌مصرف روزانه ۳ سهم میوه و ۴ تا ۵ سهم سبزیجات، نقش مهمی در پیشگیری از یبوست دارند. سبزیجات به دلیل فیبر‌شان به رفع مشکل یبوست کمک می‌کنند.
مصرف نان‌های سبوس‌دار مانند سنگک، تافتون و بربری. سبوس موجود در این نان‌ها به افزایش حرکات دودی روده و کاهش یبوست کمک می‌کند.
حتما همراه با سالاد روزانه‌شان کمی روغن زیتون مصرف کنند.
وعده غذایی صبحانه را جدی بگیرند و حتما صبحانه مفید و مقوی بخورند.

درمان‌های خانگی یبوست

مصرف یک لیوان آب معمولی (نه گرم و نه سرد) هر روز صبح به‌صورت ناشتا، استفاده از ملیّن ‌های خانگی مانند آلو، انجیر و مصرف روغن زیتون ،در صورت ادامه یبوست، خانم‌ها باید از پودر گل سرخ یا اسفرزه یا Powder gol استفاده کنند. البته باید بدانید که استفاده از این دارو‌ها تنها تا زمانی که یبوست خانم‌ها خوب شود، باید ادامه پیدا کند و بهتر است بعد از آن مصرف آن را کم کرده یا قطع کنند.

0 پسندیده شده
دانیال میکائیلی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.