192

خوردن سالاد در بارداری، مفید یا مضر؟

|
0 دیدگاه
مادر

سالاد را همراه آبلیمو، آب نارنج یا آبغوره کم نمک با کمی روغن زیتون مصرف کنند.در مصرف مواد قندی، چربی ها و انواع شیرینی ها افراط نکنند.

سس سالاد با مواد سالم

سالاد را همراه آبلیمو، آب نارنج یا آبغوره کم نمک با کمی روغن زیتون مصرف کنند. اگر ترجیح می دهند همراه سالاد از سس استفاده کنند بهتر است بجاي سس مایونز که حاوي مقدار زیادي چربی است، مقداري ماست،آبلیمو یا آب نارنج، سرکه و کمی روغن زیتون را با هم مخلوط کرده و به عنوان سس سالاد استفاده کنند.در مصرف چاي زیاده روي نکنند. حداقل یک ساعت قبل از غذا و یک تا دو ساعت پس از صرف غذا از نوشیدن چاي خودداري کنند تا آهن موجود در غذا بهتر جذب شود.

مواد غذایی تازه و سالم

همواره مواد غذایی تازه و سالم مصرف و از مصرف غذاهاي مانده پرهیز شود. مصرف غذاهاي کنسرو شده و آماده که معمولا” حاوي مواد افزودنی و نگهدارنده هستند را تا حد امکان محدود کنند.مصرف غذاهاي غیر خانگی مثل سوسیس، کالباس و پیتزا که معمولا” ارزش غذایی زیادي ندارند را کاهش دهند. مصرف پیتزا و همبرگر (حاوي انواع سبزي ها و گوشت) که در منزل و با استفاده از مواد غذایی سالم تهیه شده باشد، مانعی ندارد.

0 پسندیده شده
دانیال میکائیلی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.