194

۶ دلیل اصلی برای ضرورت گنجاندن خیار در برنامه غذایی

|
0 دیدگاه
cucumber

پزشکان می گویند اگر می خواهید با کمترین زحمت، سلامت خود را حفظ کنید، هر روز حداقل یک خیار بخورید.

خیار از مهمترین صیفی جاتی است که به دلیل برخورداری از مهمترین فاکتورهای غذایی باید در رژیم غذایی انسان گنجانده شود.

سایت آلمانی “فوکوس” ۶ دلیل اصلی را برای ضرورت گنجاندن خیار در برنامه غذایی ذکر کرده است که در اینجا به آنها اشاره می شود

۱-  بیش از ۹۵ درصد خیار، آب است لذا مایعات فراوانی به بدن می رساند.
۲-  خیار به دلیل دارا بودن فیبرهای غذایی، به کاهش وزن کمک می کند.
۳-  خیار حاوی مقادیر زیادی عناصر غذایی مثل ویتامین C و B است.
۴-  خیار سرشار از کلسیم، منگنز، روی و فسفور است که هر یک نقش مهمی در تضمین سلامت انسان دارند.
۵-  خیار به کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک می کند. عناصر غذایی موجود در خیار به کاهش میزان قند خون کمک می کند.
۶-  خیار به دلیل دارا بودن آنزیم هایی همچون “ارپسین”، به فرآیند هضم غذا کمک می کند. “ارپسین”، آنزیمی است که به هضم مواد غذایی کمک می کند.
خیار همچنین در نسخه های حفظ سلامت و زیبایی پوست، جایگاه مهمی دارد. می توان خیار را به طور حلقه ای برش داده و برای رفع خستگی چشم و از بین بردن لکه های سیاه به کار برد. ماسک خیار نیز به پاکسازی و حفظ لطافت و شفافیت پوست کمک می کند.
برای تهیه ماسک خیار می توان عصاره آن را با اندکی عسل و آرد مخلوط کرد.
0 پسندیده شده
دانیال میکائیلی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.