1923

بلایی که استفاده زیاد از «ایبوپروفن» بر سرتان می‌آورد

|
1 دیدگاه
ibuprofen-tablets3

یک کارشناس دارویی دانشگاه علوم‌ پزشکی استان زنجان با اشاره به این که مصرف بی‌ رویه داروها باعث بروز عوارضی در بدن می‌شود، خاطرنشان کرد: زیاده‌ روی در استفاده از داروی ایبوپروفن باعث افزایش احتمال سکته مغزی و قلبی می‌شود و فشار خون را بالا می‌برد.

الهام آزادفلاح گفت: ایبوپروفن از دسته داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی است که مصرف طولانی مدت آن همانند سایر داروها عوارضی به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه این دارو در دسته داروهای ضدالتهاب و غیراستروئیدی قرار دارد، افزود: عوارضی که برای این دارو در مصرف درازمدت آن گفته می‌شود عبارتند از، ایجاد خطر فشار خون و سکته مغزی است که فشار خون را بالا برده و سکته قلبی را افزایش می‌دهد.

این کارشناس افزود: به طور کلی این نوع داروها که ایبوپروفن نیز در دسته آن قرار دارد، همگی باعث ایجاد فشار خون مقاوم در افراد می‌شود.

آزادفلاح تصریح کرد: همچنین از دیگر عوارض این دارو، ایجاد مشکلات گوارشی است که اگر با غذا مصرف شود عوارض را تا میزان زیادی کاهش می‌دهد.

کارشناس دارویی دانشگاه علوم‌ پزشکی استان زنجان اظهار کرد: از دیگر عوارضی که این دارو دارد، افزایش خطر بروز بیماری‌های قلبی و اثر محدود کردن محافظت‌کنندگی قلبی داروی آسپرین است. کسی که بیماری قلبی دارد نباید این دو دارو را همزمان استفاده کند و اگر مجبور به مصرف همزمان شد، آسپرین باید چهار ساعت بعد از مصرف ایبوپروفین استفاده شود.
این کارشناس با بیان اینکه این دارو عوارض کلیوی نیز ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: مصرف این دارو برای بیمارانی که مشکل کلیوی دارند باید محدود باشد.

وی با اشاره به اینکه مصرف بیش از حد همه داروها ایجادکننده عوارض است، گفت : مصرف یک تا دو عدد از این دارو در ماه مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند.

آزادفلاح با بیان اینکه داروهای ترکیبی نیز وجود دارند که از سه داروی آپومورفین و ایبوپروفن و کافئین در یک کپسول استفاده شده است، گفت: این کپسول باعث بروز عارضه‌هایی می‌شود که موجبات ایجاد فشار خون و بیماری‌های کلیوی می‌شود و باید از این دارو اجتناب کنند.

1 پسندیده شده
دانیال میکائیلی
از این نویسنده

یک دیدگاه

توسط: parvin

جناب کارشناس دارویی دانشگاه علوم‌ پزشکی استان زنجان با سلام
من از همان خطه هستم , و با عر ض سلام و احترام
.امروز مقاله ارزشمند جنابعا لی را در باره ایبوپروفن در سایت روز نامه انتخاب دیدم .
من در امریکا هستم تا به امروز هیچ گونه دا رو پزشگی یا سنتی یا حتی
یک چا یی گیاهی نه خورده بودم
۹ ماه قبل یک سرما خوردگی سا ده طبق هر سا ل شدم
با کمال تا سف به اورژانس بیمارستان استنفورد رفتم
یک قرص دا دند به من! و گفتند از دارو خانه ایبوپروفن به گیر
من یک جعبه ۵۰ تایی گرفتم , ۳۸ تا خوردم
چون هیچ گونه دا رو یی ابد ا و اصلا نه خوردم فقط و فقط این ایبوپروفن را خوردم

کلیه من به خون ریزی افتاد . فشارم رفت با لای, ۱۷۱. حتی بینی و سینه ام
بیشتر چرکی شد و بینی ام خونریزی کرد شدید
و هنوز پس از ۹ ماه خوب نیستم
قرص لیسینوپریل برای فشار خو ن میخورم , و رژیم غذ ا یی سخت
دا رم
خدا به شما تو فیق دهد

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.