34

ورزش بعد زایمان، در سه حرکت ساده

|
0 دیدگاه
istock_000016288424small

زایمان فرآیندی پیچیده و طاقت‌فرسا است و صرف‌نظر از طبیعی یا سزارین بودن آن، فشار زیادی را به مادر وارد می‌كند.

به همین علت این روز‌ها پزشكان بر بازتوانی پس از زایمان تاكید فراوان دارند تا خانم باردار پس از وضع حمل هر چه زودتر بتواند به وضعیت طبیعی خود بازگردد. در این بین نقش ورزش در رسیدن به این امر مهم، بسیار حیاتی است.

حركت اول

حركت ساده، اما در عین حال مهمی را برای شما انتخاب كرده‌ایم.

پس از دراز كشیدن روی زمین، زیر پاها را با دو دست گرفته و سعی كنید پاها را به هم نزدیك كنید. این حركت ساده را ۳۰ مرتبه در ۳ مرحله با فاصله یك دقیقه انجام دهید.

حركت دوم

این حركت هم شباهت بسیاری به حركت قبلی دارد، با این تفاوت كه در این حركت عضلات نزدیك‌كننده و دوركننده لگن تقویت می‌شوند. نقش این عضلات حفظ قوام رحم در دوران سالمندی است كه فرد در این دوران دچار افتادگی رحم نشود.

این حركت را مطابق شكل به صورت زیگزاگی برای هر دو پا انجام دهید. ۱۵ مرتبه در ۳ مرحله با فاصله یك دقیقه برای این حركت كافی است.

حركت سوم

پس از گرم شدن عضلات لگن سراغ مشكل‌ترین بخش این جلسه می‌رویم

برای انجام این حركت ابتدا روی زمین به پهلو دراز بكشید و یك بار پای راست را بالا بكشید و پس از كامل كردن ۱۵ تایی حركت، آن را برای پای چپ اجرا كنید.

همان‌طور كه گفته شد این حركت را ۱۵‌‌ مرتبه و در ۳ مرحله با فاصله یك دقیقه یك بار برای پای چپ و یك بار برای پای راست انجام دهید.

0 پسندیده شده
دانیال میکائیلی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.