87

بهترین مواد غذایی که قبل از بارداری توصیه می‌شود

|
0 دیدگاه
salmon-with-vegetables

تغذیه در دوران قبل از بارداری همان قدر مهم و تأثیرگذار است که درباره آن در دوره ۹ ماهه رشد جنین در بدن مادر صحبت می‌شود. درخصوص گذراندن بارداری موفق و کم خطر بایدها و نبایدهایی مربوط به مصرف مواد غذایی مختلف وجود دارد .

تا می‌توانید سبزیجات بخورید

سبزیجاتی نظیر اسفناج دنیایی از ویتامین B هستند. اما چرا از این ویتامین تا این حد صحبت می‌شود؟ مطالعات پزشکی ثابت کرده که مصرف این ویتامین آن هم به اندازه کافی مانع از بروز اختلالات نورونی در جنین می‌شود. بروز این دسته از اختلالات در هفته‌های نخست شکل‌گیری جنین، عوارض سختی در پی خواهد داشت. البته این بدان معنا نیست که هر روز سالاد بخورید بلکه راه‌های مختلفی برای تأمین نیاز بدن به ویتامین B وجود دارد. یک پیشنهاد جالب این است که کلم تازه‌ای را برگ‌برگ کرده و با استفاده از روغن زیتون و اندکی نمک، در ماهی‌تابه برشته کنید. این ترکیب در عین حال که بسیار خوشمزه است، ویتامین‌های لازم از جمله ویتامین B را به بدن می‌رساند.

چرا نباید شیر را فراموش کرد؟

شیر منبع مهمی از کلسیم به شمار می‌آید که برای رشد و تقویت اسکلت جنین از اهمیت حیاتی زیادی برخوردار است. از آنجا که رشد ساختار اسکلتی جنین به تدریج اما به طور پیوسته صورت می‌گیرد، استفاده از مواد غذایی حاوی کلسیم باید در متن رژیم غذایی روزانه باشد. به همین دلیل توصیه می‌شود تا پیش از آغاز دوران بارداری، مصرف روزانه شیر را به یک عادت تبدیل کنید. البته اگر بدنتان نسبت به مصرف شیر ناسازگار است باید به منابع جایگزین فکر کنید. ماهی، غلات و کلم بروکلی از جمله منابع سرشار از کلسیم و مواد معدنی مورد نیاز بدن هستند.

معجزه این میوه های قرمز خوشمزه

میوه‌هایی همچون توت فرنگی و زغال اخته تنها به دلیل مزه خاصشان از اهمیت برخوردار نیستند. این میوه‌ها ترکیبات خاصی دارند که در صورت مصرف پیوسته، به بدن در مقابله با برخی بیماری‌ها یاری می‌رساند. همچنین این میوه‌ها سرشار از ویتامین C هستند که برای تولید کولاژن در بدن لازم است. کولاژن فاکتوری اساسی برای استحکام غشای سلولی محسوب می‌شود. مطالعه‌ای جدید که توسط محققان علوم پزشکی صورت گرفته نشان می‌دهد زنانی که مقدار کمی ویتامین C مصرف می‌کنند بیشتر در معرض خطر وضع حمل زودتر از موعد قرار دارند. پس توصیه می‌شود تا در حد امکان از این میوه‌ها به همراه ماست و غلات (که سرشار از فیبر هستند) به عنوان صبحانه‌ای مفید استفاده شود.

از ماست غافل نشوید

در ماست که یک محصول لبنی بسیار مفید به شمار می‌آید باکتری‌های پروبیوتیکی خوبی وجود دارد که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند. از آنجا که در دوران بارداری، بدن مادر به طور طبیعی سیستم ایمنی خود را تعدیل می‌کند تا مؤثرترین حفاظت را از جنین به عمل آورد، مصرف ماست و دریافت پروبیوتیک‌ها از اهمیت دوچندانی برخوردار می‌شود. البته به ماستی که خریداری می‌کنید خوب دقت کنید و با مرور اطلاعات درج شده بر روی بسته‌بندی آن مطمئن شوید که محصول حاوی پروبیوتیک مصرف می‌کنید. همچنین اگر مصرف این ماده غذایی به تنهایی برایتان دلچسب نیست، استفاده از اسنک‌ها به همراه آن انتخاب مناسبی خواهد بود.
0 پسندیده شده
دانیال میکائیلی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.