177

۴ شام سالم برای مقابله با یبوست

|
0 دیدگاه
constipation

در این مطلب چند شام ساده و سالم معرفی می کنیم که به شیوه ای کاملاً طبیعی به رفع مشکل یبوست کمک می کنند. 

نقش اختلالی یبوست در  سلامتی

یبوست یک مشکل جدی در سلامتی است که اگر درمان نشود در طولانی مدت مشکلاتی برای فرد ایجاد می کند. قبل از هر چیز یادتان باشد که استفاده از ملین ها باعث تحریک روده ها شده و به مرور فلور روده را از بین می برند و این مسئله به نفع سلامت روده نیست. در این مطلب چند شام ساده و سالم معرفی می کنیم که به شیوه ای کاملاً طبیعی به رفع مشکل یبوست کمک می کنند.

چرا شام؟

برای مقابله با مشکل یبوست، شام از اهمیت بالایی برخوردار است. کبد ارتباط مستقیمی با روده دارد. شام نیز وعده ای است که بیشترین تأثیر را در کبد به عنوان ارگانی که در نخستین ساعات روز احیا می شود دارد. اگر زودهنگام شام سبکی میل کنید اولین گام را برای مقابله با یبوست درست برداشته اید.

یادتان باشد باید مواد غذایی مناسبی انتخاب کنید که برای عملکرد کبد و روده ها مناسب هستند.

بادمجان تنوری با گوجه فرنگی و پنیر موزارلا

کدو حلوایی یک ماده غذایی سرشار از فیبر است و به دفع مایعات زائد بدن کمک زیادی می کند. بنابراین برای رفع نفخ، یبوست و همچنین احتباس آب موثر است.

بادمجان نه تنها یکی از پرطرفدارترین و خوشمزه ترین مواد غذایی موجود در دنیا است همچنین سرشار از سلولز می باشد که باعث بهبود عملکرد روده ها می شود. علاوه بر این به دلیل سرشار بودن از آب زیاد این ماده غذایی باعث ایجاد احساس سیریشده و با فشارخون و کلسترول بالا مقابله می کند.

یک روش سالم، ساده و موثر برای تهیه بادمجان استفاده از فر است. ابتدا لازم است بادمجان ها را برش بزنید و آن ها را حداقل به مدت یک ساعت در آب نمک قرار دهید. توصیه می کنیم کمی گوجه فرنگی رنده شده و پنیر موزارلا نیز به بادمجان ها اضافه کنید تا طعم بهتری داشته باشد. کافی است یک لایه پنیر نازک روی بادمجان ها قرار دهید. توصیه می کنیم آویشن و ریحان به غذایتان اضافه کنید. با همین شام ساده و سبک کمک زیادی به عملکرد روده هایتان خواهید کرد.

سوپ ولوته کدو حلوایی

کدو حلوایی یک ماده غذایی سرشار از فیبر است و به دفع مایعات زائد بدن کمک زیادی می کند. بنابراین برای رفع نفخ، یبوست و همچنین احتباس آب موثر است. فرانسوی ها از کدوحلوایی یکسوپ غلیظ درست می کنند که به آن ولوته می گویند. با یک سرچ ساده در اینترنت طرز تهیه این نوع سوپ را به خوبی یاد می گیرید که بسیار ساده هست. توصیه می کنیم اندکی روغن زیتون و اگر دم دستتان بود آب دریا نیز به آن اضافه کنید. چون این دو باعث بهبود عملکرد کبد و روده ها می شوند. در نهایت توصیه می شود کمی تخم کدو نیز به سوپتان اضافه کنید. چون بسیار مغذی هستند و برای مقابله با انگل های روده (که می توانند عامل یبوست شوند) موثر عمل می کنند.

کدوی شکم پر

کدومسمایی سرشار از ترکیبی به نام موسیلاژ است که نوعی فیبر محسوب می شود. این فیبر مفید برای دستگاه گوارش فوق العاده بوده و باعث دفع راحت می شود. کدومسمایی التهاب مخاط که به دلیل تغذیه نادرست بروز می کند را از بین می برد. این ترکیب همچنین ملین است و برای مقابله با یبوست فوق العاده عمل می کند.

توصیه می کنیم از کدوهای گردتر استفاده کنید البته کدوهای معمولی نیز قابل قبول هستند. همان طور که بادمجان ها را داخل فر آماده کردید می توانید این غذا را نیز در فر تهیه کنید. داخل کدو را خالی کنید و داخل آن را با برنج کامل (برنج قهوه ای) پخته شده پر کنید. این نوع برنج بسیار مغذی و سرشار از مواد معدنی و فیبر است. ترکیب آن دو به اضافه چاشنی های مورد علاقه تان غذای سبکی خواهد بود که به رفع یبوستتان نیز کمک می کند.

سوپ آووکادو با تخم کتان

این سوپ به خصوص برای وقت هایی که حوصله آشپزی ندارید اما در عین حال نمی خواهید غذای بد بخورید فوق العاده است. یک غذای ساده، اشتهاآور و سریع که طعم خوبی دارد و سبک است.آووکادو سرشار از پروتئین، ویتامین ها، اسیدهای چرب ضروری وفیبرهای محلول و غیرمحلول و همچنین مواد مغذی مورد نیاز عملکرد روده ها است. کافی است آووکادو را با چنگال له کنید و چند چاشنی مانند سیر له شده یا پودر سیر، روغن زیتون، سرکه سیب و کمی نمک به آن اضافه کنید. در نهایت مقداری تخم کتان نیز به سوپتان اضافه کرده و میل کنید. این سوپ غلیظ برای افرادی که یبوست دارند بسیار مناسب است. می توانید آن را با نان کامل میل کنید.

1 پسندیده شده
دانیال میکائیلی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.