119

بهترین روش‌ها برای جلوگیری از گره خوردن مو و موخوره

|
0 دیدگاه
hair-leprosy

احتمالا برای سالم نگه داشتن مویتان به طور منظم به آن می‌رسید و یا کوتاهش می‌کنید، اما واقعا چطور می‌توان از بروز خشکی مو و یا گره خوردن آن پیشگیری کرد؟

احتمالا برای سالم نگه داشتن مویتان به طور منظم به آن می‌رسید و یا کوتاهش می‌کنید، اما واقعا چطور می‌توان از بروز خشکی مو و یا گره خوردن آن پیشگیری کرد؟ در اینجا به برخی روش‌های مفید و مؤثر برای پیشگیری از این مشکل می‌پردازیم.

حالت دادن مو با ابزارهای گرمادهنده را کاهش دهید

آیا تا به حال متوجه این مسئله شده‌اید که وقتی با استفاده از اتوی مو، موهایتان را فر کرده یا حالت می‌دهید، موها خیلی راحت‌تر پیچ می‌خورند و لای هم گیر می‌کنند؟ علتش آن است که این دستگاه‌ها باعث می‌شوند موها زبر و شکننده شوند. از طرفی این موها بیشتر در معرض پیچ‌خوردگی قرار دارند؛ چرا که وضعیت صافی ندارند و به طور طبیعی خیلی راحت‌تر پیچ می‌خورند. علت دیگر آن است که فر کردن مو باعث خشکی آن ‌شده و آن را نسبت به پیچ‌خوردگی و گره خوردن حساس‌تر می‌کند. برای پیشگیری از گره خوردن مو کمتر از این نوع ابزارها استفاده کنید.

مراقب اسپری‌های مو باشید

زمانی که از اسپری‌های مو استفاده می‌کنید، در واقع فقط دارید با محصولات غیرضروری موهایتان را خم می‌کنید. هرچه اسپری مو را بیشتر استفاده کنید، مویتان ضخیم‌تر می‌شود. زمانی که مویتان هیچ نوع پیچ‌خوردگی نداشته باشد، انگشتانتان بی‌آنکه گیر کند از لای آن عبور خواهد کرد. محصولات حالت‌دهنده باعث حفظ و ثابت نگه داشتن رشته‌های مو شده و منجر به پیچ‌خوردگی مو می‌شوند. بهتر است تنها زمانی از اسپری مو استفاده کنید که قرار است به مراسم یا مهمانی خاصی بروید.

از رنگ‌ مو استفاده نکنید

تقریبا اکثر اطرافیان‌تان موهایشان را رنگ می‌کنند. متأسفانه باید گفت که موی شما تاوان سنگینی برای کارهایی از این دست با هدف تنوع می‌پردازد. در واقع مواد شیمیایی موجود در رنگ‌ موها باعث از بین رفتن رطوبت موها شده و آن را زبر و شکننده می‌کند. وقتی از آنها استفاده می‌کنید، همواره در معرض آسیب قرار دارید، مگر آنکه موهایتان را کوتاه کنید. بنابراین بهتر است تا حد امکان از رنگ مو استفاده نکنید.

از سرم‌های محافظتی استفاده کنید

ابزارهای حالت‌دهنده مو می‌توانند چیزی حدود ۲۰۰ درجه سانتیگراد گرما تولید کنند و اگر سدی بین موها و ابزار مورد نظر نباشد، واقعا آسیب بدی به موهایتان خواهند زد. طیف گسترده‌ای از سرم‌ها و اسپری‌ها می‌توانند باعث محافظت از رشته‌های مو در برابر چنین آسیب‌هایی شوند. شما می‌توانید از این محصولات برای موهای مرطوب یا خشک خود استفاده کنید. از طرفی شستشوی موهای فر ممکن است عملی خسته‌کننده باشد و اگر مراقبت‌ها و دقت لازم را اعمال نکنید، می‌توانید منجر به آسیب شوید.

جلوگیری از موخوره

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است برای مویتان پیش بیاید، موخوره است و البته روش‌های زیادی برای پیشگیری از آن وجود دارد. موخوره، از میزان زیبایی موهای شما کم می‌کند. این مشکل علل زیادی دارد، برخی از آنها قابل کنترل بوده و برخی هم غیرقابل کنترل‌اند. اگر موخوره را نادیده بگیرید، بدتر می‌شود؛ در حدی که ساقه مو شکافته می‌شود.

استفاده از محصولات مراقبت از مو

-برای شستن موها از یک شامپوی ملایم و برای هیدراته‌کردن مو، از نرم‌کننده و مرطوب‌کننده استفاده کنید.
-ترجیحا از سشوار، اتوی مو، ابزارهای صاف‌کننده و رنگ‌های شیمیایی استفاده نکنید.
-حوله را برای خشک کردن مو با شدت روی آن نمالید. به جای این کار، آن را به آرامی شانه بزنید. به هیچ‌وجه برای خشک کردن مو از سشوار استفاده نکنید.
-به منظور پیشگیری از شکنندگی مو، موهای خیس‌تان را با انگشتان‌تان شانه بزنید یا از شانه‌ای با دندانه‌های فاصله‌دار استفاده کنید.

ماساژ

سعی کنید دو بار در هفته و هر بار به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه موهایتان را با روغن نارگیل داغ، روغن زیتون و یا خردل ماساژ دهید. موخوره ممکن است در هر نقطه‌ای از ساقه مو رخ دهد. کلید حل این مشکل، مرطوب‌سازی موهاست؛ در واقع همیشه از این قضیه مطمئن شوید که موهایتان مرطوب است. خشکی موها باعث بدتر شدن موخوره می‌شود.

آرایش موها

سعی کنید به منظور پیشگیری از موخوره، هر شش هفته یک‌بار به آرایشگاه بروید. اگر می‌خواهید موهایتان را بلند کنید و نمی‌خواهید تا چند وقت آرایشگاه بروید، باید برای رشد سالم و پیشگیری از آسیب‌دیدگی مو، حداقل ۲ سانت از انتهای آن را کوتاه کنید. کوتاه کردن انتهای مو باعث می‌شود که بتوانید موخوره‌ای را که منجر به آسیب به موها و شکنندگی آن می‌شود ببینید. هرگز موها را زمانی که خیس هستند کوتاه نکنید.

استحکام مو با رژیم غذایی سالم

وضعیت سلامت شما روی مویتان تأثیر مستقیم می‌گذارد. برای مثال رژیم غذایی با چربی کم می‌تواند باعث زشتی و مات شدن موها شود. سعی کنید از چربی‌های سالم مانند روغن زیتون و یا روغن ماهی در رژیم غذایی‌تان استفاده کنید. این مواد نه تنها برای موها بلکه برای کل بدن‌تان بسیار مفیدند.

0 پسندیده شده
دانیال میکائیلی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.