70

کنترل فشار خون

|
0 دیدگاه
1

استرس، چاقی، کم تحرکی، سوابق فامیلی، مصرف دخانیات، بیماری های کلیوی و هورمونی، تغذیه نامناسب  و سالمندی از عوامل ایجاد اختلال در فشار خون افراد هستند.

اگر می‌خواهید فشارخون تان را بدون دارو کنترل کنید، بهترین راه حل رعایت و انجام ۹ روشی طبیعی است که در مطلب زیر به شما پیشنهاد می‌شود

۱٫ بیشتر ورزش کنید

انجام حرکات ورزشی روزانه به مدت ۳۰ دقیقه و در هر روز حتی به مدت ۴ الی ۵ روز در هفته می‌تواند فشار خون بالا را تا حد زیادی کنترل کند که با تداوم این برنامه، افراد مبتلا به این بیماری می‌توانند بسیاری از داروهای خود را حذف کنند و به جای آن با برنامه‌های کوتاه مدت ورزشی هوازی یا ایروبیک فشار خون بالای خود را کنترل کنند.

۲٫ مصرف مواد حاوی پتاسیم

بسیاری از مردم به خوبی می‌دانند که مصرف نمک خوراکی می‌تواند باعث افزایش فشار خون شود اما بسیاری نیز نمی‌دانند که پتاسیم می‌تواند ضرر و عوامل بیماری زای سدیم را خنثی کند. بزرگسالان به‌صورت روزانه می‌بایست حداقل ۴۷۰۰ میلی گرم در روز پتاسیم مصرف کنند که این منابع پتاسیمی عبارتند از موز (حاوی ۴۲۲ میلی گرم در هر عدد)، سیب زمینی پخته با پوست ( ۷۳۸ میلی گرم در هر عدد)، آب پرتقال ( ۴۹۶ میلی گرم به ازای هر فنجان)، شیر بدون چربی یا کم چرب (۵۳۱ تا ۵۷۹ میلی گرم در هر ۸ اونس)

۳٫ کاهش مصرف نمک

نمک حاوی سدیم می‌تواند یکی از عوامل مهم ابتلا به فشار خون بالا باشد. قطع مصرف روزانه نمک و جذب سدیم از طریق مواد خوراکی می‌تواند تا حد زیادی به مبتلایان فشار خون کمک زیادی کند.

۴٫ سیگار نکشید

تنباکو و توتون و مواد دخانیات باعث ابتلا به فشار خون و افزایش آن می شوند. تحقیقات دکتر فلچر نشان دهنده این هستند که ترک دخانیات باعث کاهش فشار خون می‌شود.

۵٫ وزن خود را کم کنید

وزن زیاد باعث می‌شود قلب شما با شدت و دفعات بیشتری خون را پمپاژ کند که این امر باعث ابتلا به فشار خون بالا می‌شود. کاهش وزن می‌تواند از عوامل کاهش فشار خون به شمار آید.

۶٫ از استرس دوری کنید

استرس نیز از عوامل فشار خون بالا است که دوری از آن به کاهش میزان فشار خون کمک می‌کند.

۷٫ مصرف کافئین خود را کاهش دهید

کافئین دارای خواص زیادی است اما کاهش فشار خون از خواص آن به شمار نمی‌رود بلکه باعث افزایش فشار خون نیز می‌شود. مبتلایان به این بیماری بهتر است روزانه حداکثر دو فنجان قهوه در روز میل کنند. شما می‌توانید حساس بودن بدنتان به مصرف کافئین را با گرفتن فشار خون خود قبل و نیم ساعت بعد از مصرف کافئین بررسی کنید. اگر میزان فشار خون شما بعد از مصرف کافئین ۵ الی ۱۰ واحد افزایش داشته باشد شما بدنی حساس نسبت به کافئین دارید.

۸٫ تمرین تمرکز و اندیشه

انجام تمرینات می‌تواند فشار خون شما را کنترل و تنظیم کند. شما با انجام این گونه تمرینات به مغز خود این فرصت را می‌دهید تا میزان کارکرد قلب و فشار خون شما را تنظیم کند.

0 پسندیده شده
زهرا افرادی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.