666

۷ راه موثر برای جلوگیری از سردرد و میگرن

|
0 دیدگاه
2

وقتی سردردتان زندگی روزمره تان را دچار اختلال می کند، وقت آن است که با پزشک خود مشورت کنید.

این روش های درمان بدون نسخه اما بسیار موثر را امتحان کنید

۱ عرق بریزید

ورزش های قلبی عروقی ( هر نوع فعالیتی که ضربان قلب شما را افزایش می دهند و به چربی سوزی و تناسب اندام و استقامت بدن کمک می کنند) منظم، در نیمی از بیماران منجر به کاهش میگرن، سردرد و سرگیجه می شود.

وقتی ورزش می کنید، بدن اندروفین(اندورفین ها (Endorphins) یا مسکن های طبیعی بدن موادی هستند که از غدد مخاطی و هیپوتالاموس ترشح می شوند و اثر اصلی آنها تسکین درد است. اندورفینها که مرفین طبیعی بدن (endogenous morphine) خوانده می شوند در حقیقت بسیار شبیه به مخدرها مانند مرفین و دیگر مشتقات تریاک عمل می کنند و تولید آن ها در زمان فعالیت بدنی، هیجان، احساس درد، خوردن غذاهای فلفلی، احساس عشق و اوج لذت جنسی است.) بیشتری تولید می کند که موجب توقف سنسورهای درد در شما می گردد. همچنین ورزش استرس های رایج در سردرد را نیز برطرف می کند.

سه بار در هفته و هر بار به مدت نیم ساعت به تمرینات قلبی عروقی ملایم مثل دویدن آرام یا دوچرخه سواری بپردازید. برای جلوگیری از افزایش سردرد، از تمرینات شدید خودداری نمائید. ضربان قلب خود را زیر ۱۵۰ بار در دقیقه نگه دارید و اگر مانیتور سنجش ضربان قلب ندارید، باید در طول تمرین بتوانید با بینی نفس بکشید. بعد از حدود دو هفته، سردرد شما مرتباً کمتر خواهد شد.

۲ خوردن سبزیجات برگ سبز و آجیل

کمبود منیزیم می تواند به شدت میگرن دامن بزند. این شرایط در امریکا بسیارشایع است: بر اساس آمار دپارتمان کشاورزی امریکا، بیش از نیمی از جمعیت بزرگسال، کمتر از ۴۰۰ میلی گرم نیاز روزانه منیزیم مصرف می کنند. برای جذب بیشتر منیزیم بطور طبیعی از اسفناج، برگ چغندر، بادام، بادام هندی، و آجیل برزیلی استفاده کنید که همگی حاوی بیش از ۷۰ میلی گرم مواد معدنی در هر وعده هستند. او همچنین مکمل های منیزیم مثل Migralex را توصیه می کند: مصرف روزانه ۴۰۰ میلی گرم اکسید منیزیم می تواند کمک کند که سردرد شما بعد از دو هفته کم کم ناپدید شود.

۳ قطع رابطه با استارباکس

(استارباکسStarbucks شرکت قهوه خانه های زنجیره ای آمریکایی است، که با در اختیار داشتن شبکه گسترده ای از ۲۰٫۷۳۷ شعبه در کشورهای مختلف، بزرگ ترین کافی شاپ زنجیره ای در جهان محسوب می شود. دفتر مرکزی این شرکت در استارباکس سنتر، در شهر سیاتل، ایالت واشینگتن مستقر می باشد.)

همه کسانی که به قهوه معتادند، می دانند، ترک کافئین می تواند موجب سردرد وحشتناکی شود. نه تنها حذف این نوشیدنی از صبحانه میتواند موجب سردرد شود بلکه افرادی که صبح ها قهوه می نوشند، در واقع از سردرد بعد از ظهرشان هم جلوگیری می کنند.

راه حل: مصرف خود را به ۸ اونس در روز (حدود ۲۲۶ گرم) کاهش دهید، بنابراین نداشتن قهوه در یک روز برای بدنتان به معنای از دست دادن یک ابزار تنظیم کننده عظیم برای سیستم بدنتان نیست.۸ اونس مقدارکمی است. دکتر ماسکوپ می گوید آرام آرام مصرف خود را کم کنید و سعی نمائید آنرا به یک فنجان در هفته کاهش دهید تا به مقدار ۸ اونس برسید.

۴ مدت زمان بیشتری چشم هایتان را بسته نگه دارید

کم کردن حتی مقدار بسیار کم از میزان خواب کافی روزانه می تواند سردرد روز بعد را به همراه داشته باشد. عدم بستن چشم ها و خواب کافی مغز را نسبت به عوامل ایجاد کننده میگرن و سردرد مانند چراغ های روشن و سر و صداهای بلند مغز را حساس تر می کند. هدف، داشتن حداقل ۷ ساعت خواب شبانه و ثابت بودن این برنامه حتی در تعطیلات آخر هفته می باشد. اگر برای خوابیدن مشکل دارید با یک پزشک مشورت نمایید.

۵ مطلقا هیچ کاری انجام ندهید

برای بسیاری از بیماران  مدیتیشن موثر بوده است. زیرا این کار رایج ترین علت سردرد یعنی استرس را از بین می برد.

با ۱۰ دقیقه مدیتیشن در روز شروع کرده و به مرور آنرا به بیش از ۳۰ دقیقه برسانید.

۶ گردن خود را تقویت کنید

ایده انجام تمرینات گردن شاید احمقانه به نظر برسد اما علمی که پشتیبان این نوع درمان است شوخی نیست. فشار به ناحیه گردن ناشی از خم شدن روی صفحه گوشی یا نگه داشتن تلفن بین گردن و شانه – می تواند به عصب های متصل به سر فشار وارد کرده و منجر به سردرد و میگرن شود. اگر سردرد به دلیل فشار به گردن باشد، درد در ناحیه گردن قبل از سردرد و یا همراه با آن احساس خواهد شد. تقویت عضلات گردن دروهله اول می تواند مانع گرفتگی عضلات شده و از سردردهای بعدی جلوگیری نماید. او می گویداین تمرینات را هر روز انجام دهید و آثار بهبودی را در عرض دو هفته مشاهده کنید.

۷ بیشتر آب بنوشید

بکم آبی بدن یکی از علل رایج سردرد است. علت آن می تواند این باشد که بدلیل کمبود آب، خون غلیظ تر شده و جریان خون به سمت مغز کاهش می یابد. قانون دشواری برای اینکه در روز چند لیوان آب بنوشیم وجود ندارد و این بیشتر از هر عامل دیگری بستگی به وزن افراد و آب و هوا دارد. برای اطمینان از اینکه آب کافی می نوشید، حواستان به رنگ ادرارتان باشد که باید نسبتا روشن باشد، اگر پررنگ بود بدن شما کم آب است و باید اب بیشتری بنوشید.

2 پسندیده شده
زهرا افرادی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.