49

کاهش فشارخون

|
0 دیدگاه
4

فشارخون بالا با شیوه زندگی و عوامل غذایی ارتباط تنگاتنگی دارد.

برخی از عوامل مهمی که می تواند باعث ایجاد فشارخون شود، عبارت است از

مصرف قهوه، نوشیدن الکل، ورزش نکردن، فشارعصبی و استعمال دخانیات.

به تجربه ثابت شده است افرادی که گیاهخواری می کنند نسبت به دیگران فشارخون پایین تری دارند و میزان مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی – عروقی نیز در میان آن ها به مراتب کمتر است.

یک رژیم غذایی گیاهی شامل مصرف بیشتر پتاسیم، اسیدهای چرب اساسی، الیاف، کلسیم، منیزیم و ویتامین C و مصرف کم چربی های اشباع شده و هیدروکربن های تصفیه شده است و تمام این عوامل تأثیر مطلوبی بر فشارخون دارد.

0 پسندیده شده
زهرا افرادی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.