645

فشار خون بالا را چطور در خانه مدیریت کنیم

|
0 دیدگاه
1

 فشار خون بالا در صورت عدم درمان می‌تواند به سکته مغزی، حمله قلبی، آسیب کلیوی، و از دست دادن بینایی منجر شود.

بر طبق توصیه‌های بین المللی فشار خون سالم عدد ۸۰/۱۲۰ میلی متر جیوه است. عدد ۹۰/۱۴۰ میلی متر جیوه به عنوان فشار خون بالا در نظر گرفته شده است.
کارشناسان توصیه می‌کنند روزانه ۳۰ تا ۶۰ دقیقه ورزش می‌تواند به پایین آوردن فشار خون منجر شود. اگر شما تا به حال غیر فعال بوده‌اید، با پزشک خود درباره ورزش‌های امن صحبت کنید.

رژیم غذایی دش می‌تواند نقش موثری در کاهش فشار خون داشته باشد. رژیم غذایی دش شامل خوردن میوه، سبزیجات، غلات کامل، آجیل، لبنیات کم چرب، گوشت بدون چربی، ماهی و … است.

اگر دارای فشار خون بالا هستید، میزان مصرف سدیم خود را طبق توصیه انجمن قلب آمریکا به کمتر از ۱۵۰۰ میلی گرم در روز برسانید یعنی کمی بیش از نیم قاشق غذاخوری.

وزن و فشار خون دو عامل در کنار هم هستند. از دست دادن تنها ۵ پوند وزن می‌تواند به کاهش فشار خون منجر شود.
مطالعات نشان می‌دهد یک ساعت بعد از استعمال سیگار، فشار خون بالا می‌رود. اگر شما سیگاری هستید در معرض بیشتر فشار خون بالا و ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارید.

استرس به طور موقت می‌تواند منجر به افزایش فشار خون شود. سعی کنید تمام عوامل مرتبط با استرس را شناسایی و مدیریت کنید.

1 پسندیده شده
زهرا افرادی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.