92

مصرف بیش از حد پروتئین، تراکم استخوانی را کمتر می‌کند

|
0 دیدگاه
%d9%be%d8%b1%d8%aa%d8%a6%db%8c%d9%86-%d9%88-%d8%aa%d8%b1%d8%a7%da%a9%d9%85-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%ae%d9%88%d8%a7%d9%86

احتمالا می‌دانید که کلسیم و ویتامین D برای شکل‌گیری استخوان‌های قوی لازم هستند. اما ممکن است ندانید که برخی مواد غذایی که در رژیم غذایی شما وجود دارند، واقعا می‌توانند تراکم استخوانی را کاهش دهند و خطر ابتلا به پوکی استخوان را بیشتر کنند.پروتئین هم یکی از مواد غذایی مهمی است که برای شکل‌گیری استخوان‌های قوی و مستحکم ضروری به شمار می‌رود، اما اگر بیش از حد مصرف شود می‌تواند واقعا برای استخوان انسان‌ها مضر باشد و تراکم استخوانی را کاهش دهد. وقتی که بیش از حد پروتئین بخورید، بدن‌تان نوعی ماده شیمیایی به‌ نام سولفات تولید می‌کند که می‌تواند کلسیم را از استخوان‌ها خارج کند.

این تاثیر منفی معمولا در پروتئین‌های حیوانی بیشتر از پروتئین‌های گیاهی است. محققان دانشگاه هاروارد در یکی از مطالعات‌شان در زمینه پوکی استخوان، وضعیت ۱۱۶ هزار و ۶۸۶ زن را به مدت ۱۰ سال پیگیری کردند. نتایج نهایی نشان داد که خطر شکستگی استخوان در میان زنانی که حداقل پنج بار در هفته از گوشت قرمز استفاده می‌کنند، بسیار بیشتر از زنانی است که فقط یک بار در هفته گوشت قرمز می‌خورند.

افرادی که از رژیم غذایی دارای کربوهیدرات و پروتئین زیاد استفاده می‌کنند، و میوه‌ها و سبزی‌های کمی در برنامه غذایی‌شان وجود دارد، به اسیدوز خفیف مبتلا می‌شوند که به مرور زمان می‌تواند به تضعیف استخوان‌ها منجر شود. بنابراین استفاده مناسب از میوه‌ها و سبزی‌ها می‌تواند کلید مهمی برای جلوگیری از تضعیف استخوان‌ها با افزایش سن باشد.

دانیال میکائیلی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.