197

نقش پروتئین‌ها و غلات سبوس‌دار در کاهش هوس غذایی

|
0 دیدگاه
%d8%ba%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%b3%d8%a8%d9%88%d8%b3-%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d9%88-%d9%be%d8%b1%d9%88%d8%aa%d8%a6%db%8c%d9%86

برای این‌که به دفع هوس‌های غذایی کمک کنید، باید از نقش مهم پروتئین‌ها استفاده کنید. در واقع، هر وعده غذایی شما باید حاوی یکی از منابع پروتئین‌های بدون چربی باشد، مثل مرغ یا بوقلمون بدون پوست، ماهی، تخم‌مرغ یا پنیر کم‌چرب.متخصصان تغذیه می‌گویند که پروتئین به کنترل الگوهای قند خون کمک می‌کند و می‌تواند به جلوگیری از بروز هوس‌های غذایی هم کمک کند. غذاهای حاوی پروتئین، تولید نوعی ماده طبیعی به‌نام کوله‌سیستوکینین که نقش مهارکننده اشتها را دارد، افزایش می‌دهند و از همین طریق به شما کمک می‌کنند تا احساس سیری بیشتر و طولانی‌تری داشته باشید.

از طرف دیگر، این نکته را هم باید در نظر بگیرید که با انتخاب منابع پروتئینی بدون چربی، کالری مصرفی را هم کاهش می‌دهید. مطالعات نشان می‌دهند که برخی افراد ممکن است به مواد غذایی تصفیه‌شده مثل نان سفید، ماکارونی سفید و شکر سفید معتاد شوند.

یعنی هرچه بیشتر از این مواد غذایی مصرف کنید، دل‌تان می‌خواهد که بیشتر این کار را انجام دهید. بنابراین باید این چرخه باطل را بشکنید و مواد غذایی تصفیه‌شده را به حداقل ممکن برسانید یا حتی کاملا گزینه‌های سبوس‌دار را جایگزین آن‌ها کنید.

این کار به کنترل هوس‌های غذایی کمک می‌کند. به یاد داشته باشید که فیبرها سیری طولانی‌تری ایجاد می‌کنند و برای گوارش هم خیلی خوب هستند.

0 پسندیده شده
دانیال میکائیلی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.