47

ورزشکارها نگران بالا بودن ضربان قلبشان نباشند

|
0 دیدگاه
%d8%b1%d9%88

معمولا بالا بودن ضربان قلب یا همان تپش قلب، میتواند نگران کننده باشد؛ ولی اگر چهار تا پنج بار در هفته ورزش می‌کنید و هر از گاهی شدت تمرینات خود را بالا می‌برید، پس نباید نگران ضربان قلب ۷۰ تا ۸۰ تپش در دقیقه باشید.

افرادی هستند که ورزش نمیکنند و از قضا سیگار هم میکشند؛ در واقع این افراد در صورت بالا بودن ضربان قلبشان باید احساس نگرانی کنند و به پزشک متخصص مراجعه کنند.

ورزشکاران توجه کنید: تحقیقات نشان می‌دهد بالا بودن ضربان قلب در حال استراحت تنها به دلیل کم‌کاری و کم‌تحرکی نیست.

پائین بودن ضربان قلبِ در حال استراحت (در واقع ۵۰ تا ۷۰ تپش در دقیقه) به طور طبیعی به معنای وضعیت سلامت خوب بدن است در شرایطی که ضربان قلب بالاتر (چیزی حدود ۸۰ تپش یا بیشتر) معنای عکس آن خواهد داشت.

اما طی یک تحقیق ۱۶ ساله روی ۳۰۰۰ نفر محققان دریافتند که هر ۱۰ تا ۲۲ تپش اضافی در دقیقه بدون در نظر داشتن عادات تحرک و ورزشی افراد، خطر مرگ را در آنها ۱۶ درصد افزایش داد.

بنابراین آیا جای نگرانی است؟ اگر چهار تا پنج بار در هفته ورزش می‌کنید و هر از گاهی شدت تمرینات خود را بالا می‌برید، پس نباید نگران ضربان قلب ۷۰ تا ۸۰ تپش در دقیقه باشید.
برای برخی از افراد، بالاتر رفتن ضربان قلب در حال استراحت مسئله‌ای ژنی است. در واقع طی تحقیقی که اخیرا در این مورد صورت گرفت مشخص شد ۱۴ تنوع ژنتیکی جدید با سرعت تپش قلب ارتباط نزدیکی دارد.
اما اگر اخیرا در حرکت‌های کاردیو کم‌کاری کرده‌اید و ضربان قلب‌تان بالا رفته و به ۸۰ تپش در دقیقه رسیده است، بهتر است میزان تحرک و فعالیت خود را افزایش دهید.
به خاطر داشته باشید که فعالیت‌های طاقت‌فرسای ایروبیک بهترین گزینه برای رفع این مشکل است.
تحقیقات نشان می‌دهد که انجام تمرینات سخت‌تر باعث پیشگیری از بروز سندروم متابولیک می‌شود که خودش مجموعه‌ای از عوامل (از جمه چاقی و فشار خون بالا) است که می‌تواند خطر بیماری قلبی‌عروقی را در شما افزایش دهد.
0 پسندیده شده
دانیال میکائیلی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.