73

قلبتان را با مصرف آجیل‌های درختی سالم نگه دارید

|
0 دیدگاه
%d8%a7%d8%ac%db%8c%d9%84-%d8%af%d8%b1

تحقیقات جدید نشان می‌دهد خوردن آجیل‌های درختی باعث سالم ماندن قلبتان می‌شود.

محققان دانشگاه استنفورد برای بررسی تأثیرات آجیل‌های درختی (بادام٬ آجیل برزیلی٬ درخت بلارد٬ فندق٬ ماکادامیا٬ گردوی آمریکایی٬ پسته و گردو) بر لیپیدهای خون٬ لیپوپروتئین٬ فشار خون و التهاب در بچه‌های ۱۸ ساله و بالاتر که بیماری قلبی عروقی نداشتند تحقیقی سیستمی و فراتحلیلی در ارتباط با آزمایش‌های تحت کنترل انجام دادند.

شواهد نشان می‌دهد مصرف آجیل‌های درختی باعث کاهش کلسترول٬ تری گلیسیرید و کلسترول LDL می‌شود.

از طرفی نتایج جمع‌آوری شده نشان می‌دهد مصرف آجیل باعث کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود.

در واقع این یافته‌ها ثابت کرده که مصرف آجیل به کاهش کلسترول LDL ٬‌ ApoB و تری گلیسیرید در آزمایش‌های بالینی می‌انجامد.

در واقع آجیل‌ها حاوی مواد مغذی مهمی مانند چربی‌های اشباع نشده٬ پروتئین‌هایی با خواص بالا٬ ویتامین‌ها (منظور ویتامین E ٬ فولیت و نیاسین)٬ مواد معدنی (مانند منیزیم٬ کلسیم و پتاسیم) و مواد فیتوشیمیایی است که همه و همه دارای خواصی هستند که می‌توانند از عروق قلب محافظت کند و همین مسئله سازمان دارو و غذای آمریکا را بر آن داشت تا در ارتباط با آجیل‌ها و بیماری‌ها در سال ۲۰۰۳ مطلبی با در نظر گرفتن شرایطی خاص منتشر کند.

در این مطلب آمده بود که «شواهد علمی نشان می‌دهد خوردن ۴۵۰ گرم آجیل به طور روزانه در قالب بخشی از یک رژیم با چربی اشباع شده و کلسترول می‌تواند باعث کاهش بیماری قلبی شود٬ اما این مسئله هنوز ثابت نشده است».

0 پسندیده شده
دانیال میکائیلی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.