340

با ویتامین ب میل خوردن شیرینی را مهار کنید

|
0 دیدگاه
autumn-tarts-with-cinnamon-pastry-21165_l

دریافت مقدار مناسبی از ویتامین ب می‌تواند در متابولیزه کردن چربی به بدن کمک کرده و احساس رضایت‌مندی و انرژی بیشتری به شما بدهد.

محمد حسین عزیزی متخصص تغذیه  گفت: هوس خوردن خوراکی‌های شیرین، یکی از مشکلاتی است که می‌تواند جدی ‌ترین افرادی که رژیم های سر سخت برای لاغری می‌گیرند را  وسوسه کرده و تمام تلاش های فرد را یک شبه بر باد دهد.

وی اظهار داشت: راه‌های مختلفی برای مقابله با این وسوسه غذایی وجود دارد که یکی از آن‌ها، استفاده از ویتامین‌ها، به ویژه ویتامین‌های گروه B است. دریافت کردن مقدار مناسبی ویتامین‌های B می‌تواند به کاهش میل به خوردن شیرینی‌جات منجر شود.

عزیزی تصریح کرد: قند نوعی کربوهیدرات است و همراه با نان و ماکارونی که شیرینی کمتری دارند، در یک گروه قرار می‌گیرد. ویتامین (بیوتین) می‌تواند احساس رضایت‌مندی نسبت به مصرف کربوهیدرات‌های خوراکی را افزایش دهد و از طرفی تمایل به پرخوری را تا حد مطلوبی کاهش دهد.

وی ادامه  داد: سطح بیوتین موجود در بدن به‌ راحتی از طریق مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها، استرس و بیماری‌های گوارشی پایین می آید. بنابراین، دریافت بیوتین کافی به‌طور منظم می‌تواند میزان مصرف کربوهیدرات‌ها را در سطح استاندارد نگه دارد.

این متخصص تغذیه بیان کرد: ویتامین ریبوفلاوین به بدن کمک می‌کند تا چربی را به‌ درستی هضم کرده و منبع مناسبی برای تامین انرژی به حساب می‌آید. اگر بدن کالری کافی برای تولید انرژی نداشته باشد هوس مصرف بیش از اندازه شیرینی در وی افزایش پیدا می‌کند.

وی گوشت موز، لبنیات قرمز، تخم ‌مرغ و ماهی، منابع مهمی از ریبوفلاوین خواند و افزود: دریافت مقدار مناسبی از ویتامین B می‌تواند در متابولیزه کردن چربی به بدن کمک کند و احساس رضایت‌مندی و انرژی بیشتری به افراد دهد.

0 پسندیده شده
دانیال میکائیلی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.