28

تاریکی زمستان، فصل افسردگی

|
0 دیدگاه
%d8%b2%d9%85

افسردگی زمستانی است هنوز رمز و راز برای دانشمندان که آن را مطالعه کنند.

محققان توافق دارند که افرادی که از اختلال خلقی فصلی رنج می برند به ویژه به نور، و یا فقدان آن حساس هستند بیشتر در معرض افسردگی زمستان قراردارند.

زمستان به زودی از راه می رسد ،اجازه ندهید که کوتاه شدن روزها و سرد شدن شبهای آن شما را غافلگیر کند.

ناگهان می بینید افسرده هستید و حال و هوای خوبی ندارید ، شما چطور خودتان را برای زمستان آماده می کنید .

روزها کوتاه و کوتاهتر می شوند. حس عجیبی در هوا می پیچد.

خورشید از ماه آبان جای خود را به ابرهای سبک و سنگین می دهد.

احساس آزادی که با فرا رسیدن تابستان به سمت ما می آمد ، با فرا رسیدن زمستان راه خود را کج می کند و ما را به سمت کار و کسب و مدرسه هدایت می کند و … همه اینها کافی است تا دلمان بخواهد از زمستان فرار کنیم.

اگر زمستان بخواهد برای چند ماه آتی شما را تحت تاثیر خودش قرار دهد چه کار می کنید؟

اول از همه به یاد داشته باشید که شما تنها نیستید. چند عامل وجود دارد که باعث می شوند در زمستان کمتر احساس هیجان کنید و نسبت به تابستان بیشتر استرس و فشار داشته باشید. پس قبل از اینکه حال و هوای زمستان شما را تغییر دهد برنامه ریزی کنید. ما چند پیشنهاد برای روزهای ملالت انگیز زمستان داریم.

نور خورشید را فراموش نکنید

روزهای کوتاه زمستان برابر است با کمتر شدن نوری که از خورشید می گیرید.

نور خورشید حس انسان را بهتر می کند در حالی که تاریکی حس غمگینی با خود بهمراه می آورد.

اگر صبح ها که از خواب بیدار می شوید می بینید هوا تاریک است و یا زمانی که بعد از ظهر محل کارتان را ترک می کنید و می بینید خورشید غروب کرده آن وقت نمی توانید نور کافی از خورشید دریافت کنید.

یک برنامه منظم پیاده روی برای وقت ناهار بچینید. حتی ۱۵ دقیقه قرار گرفتن در معرض نور خورشید هم خوب است.

اما اگر تمام روز مجبورید در داخل محیط سرپوشیده بمانید ، لامپی در اتاقتان نصب کنید که نور زیادی داشته باشد تا بتواند بخشی از نیازتان به نور خورشید را در طول روز تامین نماید.

حتما دلیلی هست که می گوییم روزتان را نورانی و روشن نگه دارید.

تحرک داشته باشید

اجازه ندهید که سرمای بیرون مانع ورزش صبحگاهی شما بشود.

زمانی که لباس زیادی به تن می کنید ممکن است زیاد حس ورزش کردن نداشته باشید و زمانی که هوای بیرون سرد و خشن می شود دویدن و یا یک پیاده روی معمولی جزو گزینه های اصلی نخواهند بود.

اما ورزش کردن، همانند نور خورشید باعث بالا بردن روحیه می شود بنابراین اگر از برنامه ورزش روزانه خود عقب بمانید احساس شادی و نشاط نخواهید کرد.

در باشگاه عضو شوید

همیشه با دوستان هم باشگاهی خود در تماس باشید. حداقل سه بار در هفته ورزش کنید .

این کار روی زندگیتان نیز اثر گذار خواهد بود، احساس سلامتی بیشتری می کنید و روحیه تان هم بهتر می شود و راحت تر می خوابید.

زمانی برای خود و دیگران داشته باشید

با آغاز زمستان معمولا افراد کمتر برای خود وقت می گذارند .

در مدرسه بودن و یا داشتن بچه های مدرسه ای این احساس را به شما می دهد که همیشه در حال رفتن از یک مرحله به مرحله دیگری هستید.

هر چه سرتان شلوغ تر شود، بیشتر می فهمید که از دوستان و آشنایانتان دور افتاده اید.

اینگونه احساس خوشحالی کردن سخت می شود مخصوصا زمانی که حتی با وجود دیگران احساس تنهایی می کنید.

وقتی از سرکار برمی گردید و خورشید هم غروب کرده ، فکر می کنید که کمی خرید کنید و یک نوشیدنی با دوستانتان بخورید اما وقتی که می بینید هوا تاریک شده دوست دارید که فقط برگردید خانه و روی مبل بخزید. در برابر این میل مقاومت کنید.

تقویم را فراموش کنید

حداقل یک روز در هفته برنامه ریزی کنید که یکی دوساعت ،کاری را که خیلی دوست دارید انجام دهید.

به خرید یا برای ماساژ بروید. یک فنجان قهوه بردارید و یک کتاب بخوانید. در کلاسهای هنری ثبت نام کنید و یا یک بازی جدید یاد بگیرید.

با خانواده و دوستان صحبت کنید

حتما زمانی را برای خانواده و دوستان اختصاص دهید ، بودن در کنار خانواده اثرات فوق العاده ای به همراه خواهد داشت.

خودتان را قاطی سنت های خانواده کنید. به افراد دوروبرتان اجازه دهید که وقتی با شما هستند احساس شادی کنند .

زمستان در حال نزدیک شدن است پس از لحظاتتان لذت ببرید.

0 پسندیده شده
دانیال میکائیلی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.