5

توصیه های غذایی برای فصل امتحانات

|
0 دیدگاه
8

تغذیه یکی از عوامل اصلی در یادگیری است.

بچه ها باید در فصل امتحانات در حد امکان بخصوص در وعده صبحانه از خوراکی های شیرین (قند ساده ) استفاده نکنند بلکه استفاده از مواد نشاسته ای در وعده صبحانه و شام را برای تامین انژری شان در دستورکارقرار بدهند در غیر این صورت دچار افت قند خون می شوند البته قابل ذکر است که مواد نشاسته ای را هم در حد اعتدال مصرف کنند.

مواد قندی سریع جذب خون شده و باعث افزایش قند خون و سپس انسولین ترشح می شود و قند خون را کاهش می دهد . یکی از عوارض قند خون کاهش حافظه است بنابراین در وعده صبحانه و شام از مواد قندی ساده کمتر کنند .

به والدین توصیه می شود در وعده صبحانه فرزندان خود نان ، پنیر ، شیر ، گردو و عسل را حتما بگنجانند زیرا این مواد غذایی باعث تقویت حافظه می شود .

در طول روز از میوه هایی که ویتامین c دارند مانند مرکبات ، توت فرنگی و کیوی حتما استفاده کنند.
در وعده نهار و شام از سبزی خوردن تازه و سالاد (کاهو ، گوجه و خیار ) که ویتامین c بالایی دارند بیشتر استفاده کنند .

ویتامین های گروه B برای تقویت حافظه و سلامت سیستم عصبی بدن نقش بسزایی را دارد مانند نان های سبوس دار ، جوانه ها بخصوص جوانه گندم بسیار مفید است همچنین شیر و لبنیات علاوه بر استحکام استخوان ها و دندان در تقویت حافظه هم نقش مهمی دارند.

تخم مرغ با زرده به میزان اعتدال بسیار مفید است همچنین گوشت ، مرغ و ماهی دارای مقدار زیادی ویتامین گروه B است البته نباید در مصرف گوشت قرمز افراط کنند و مصرف ماهی هفته ای ۲ بار بسیار مناسب است .

غذاهایی مصرفی دارای حداقل روغن باشد و از غذاهای چرب و مواد شیرین به شدت پرهیز کنند .افراد می توانند با چای و شیر خود به جای قند و مواد قندی از خرما یا انجیر استفاده کنند

والدین هرگز نگذارند فرزندانشان بدون خوردن شام بخوابند زیرا اگر مواد نشاسته ای وارد بدنشان نشود دچار افت قند خون می شوند البته شام سنگین و چرب هم مشکل ایجاد می کند .

0 پسندیده شده
زهرا افرادی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.