5

۹ شیوه کاربردی برای کار با هوشیاری بهتر

|
0 دیدگاه
%d8%a7%d8%a8

تاکنون برایتان پیش آمده است که بعلت مشغله کاری کارهای ناتمام زیادی داشته باشید که فرصت انجام آنها برایتان پیش نیامده باشد.

معمولا کار عجیبی نیست و برای اکثر ما این موارد پیش آمده است. بسیاری از افراد کارهای روزانه ای که قرار است انجام بدهند در جایی یادداشت میکنند تا فراموش نشود ولی فرصت آن را هم نداشته اند که همه آن کارهای روزانه را در همان روز انجام دهند ولی این کار هم مشکلاتی دارد .

شیوه هایی برای بوجود امدن وقت  برای انجام دادن آن کارها نیز وجوددارد  با چند تغییر ساده در برنامه روزانه تان, می توانید خودتان را به نیروگاهی از بهره وری و کارایی تبدیل کنید. بهترین نقطه برای شروع اینکار اهدافتان است.

۱. اهدافتان را بشناسید

اگر بطور واضح بدانید که قصد دارید به چه چیزی دست پیدا کنید, واقعا عالی شروع کردید. کسانی که اهداف هفتگی, ماهانه, و یا سالانه شان را تعیین نمی کنند تا پایان درگیر همه چیز هستند, دیوانه وار از وظیفه ای به وظیفه دیگر می روند بدون اینکه بدانند کدام اولویت بیشتری دارد. داشتن اهداف واقعا واضح این مشکلات را برطرف می کند. دانستن اینکه چه هدفی دارید به شما کمک می کند که تصمیم بگیرید اولویت هایتان کدام است و بروی چه چیزی باید هر روز کار کنید. وقتی تصمیم گرفتید که چه وظیفه ای اولویت بیشتری دارد, قدم بعدی این است که برنامه ریزی بکنید.

۲. وقت تان را زمانبندی بکنید

ابزار مورد علاقه من برای جلوگیری از تعویق انداختن کارها و متمرکز بودن تقویم است. با این روش کارهایی که باید انجام شود برنامه ریزی می شود, یا حداقل یادآوری می شود که فراموش نشود. وقتی که چیزی را در تقویم تان برنامه ریزی می کنید, یا زودتر از موعد مقرر تکمیل می شود یا دیرتر. اما اغلب مردم شکایت می کنند که کارهای زمانبدشده شان دیرتر از موعد مقرر تکمیل می شود. این ممکن است همیشه اتفاق بیافتد, پس وقتیکه چنین مشکلی پیش آمد, برنامه تان را مجددا در فرصت پیش آمده بعدی اصلاح کنید. اما همیشه بخاطر داشته باشید از خودتان بپرسید کدام وظیفه اولویت بیشتری دارد. گاهی اوقات بنظر می رسد وظیفه فوری است اما می تواند به فردا موکول شود.

۳. وسایل مزاحم را خاموش کنید

تابحال شده وقتیکه داشتید گزارشی می نوشتید با یک پیام متنی حواس تان پرت شده باشد, و یا درحالیکه بروی اسناد و مدارک مهمی کار می کردید با یک ایمیل تمرکز تان از روی کارتان منحرف بشود؟ اگر می خواهید نسبت به دیگران با هوشیاری بیشتری کارهایتان را انجام بدهید, هوشمندانه ترین راه این است که گوشی تلفن تان و دستگاههای الکترونیکی تان را خاموش کنید و هر برنامه غیر ضروری که بروی رایانه تان باز است را ببندید.

۴. از سیستم مدیریت وظایف استفاده بکنید

شما نیاز به مکانی برای نگه داری و اولویت بندی وظایفتان دارید. از صندوق پستی ایمیل تان بعنوان لیست وظایف تان استفاده نکنید. اگر اینکار را بکنید, باید همیشه بجای کارهایی که برنامه ریزی کردید به لیست های خواسته های دیگران رسیدگی کنید. برای اینکار از تقویم و یا برنامه های مخصوص اینکار استفاده بکنید.

۵. با انرژی کار بکنید

برخی از ما مثل جغدهای شب کار هستیم, در حالیکه دیگران پرندهای صبحگاهی. شما کدام یک از این دو مورد هستید و در کدام موقع با انرژی و تمرکز بیشتری کار می کنید. کارهای سخت تان را برای این مواقع که انرژی بیشتری دارید برنامه ریزی بکنید. رخوت بعد از صرف نهار موقع مناسبی برای طوفان مغزی پروژه های مهم نیست. اکثر مردم صبح ها هوشیاری و تمرکز بیشتری دارند.

۶. باندازه کافی بخوابید

خواب برای تمرکز و بهره وری ضروری است. اگر می خواهید با هوشیاری بیشتری کار بکنید, اطمینان حاصل کنید که باندازه کافی استراحت می کنید. کمبود خواب بروی سلول های عصبی مغزتان تاثیر می گذارد!

۷. باندازه کافی ورزش کنید

شماره یک نکات بهره وری ورزش کردن است, بنابراین مطمئن شوید که اولویت اولتان ورزش کردن باشد, و بر تنبلی ورزش نکردن غلبه کنید. تمرین ورزشی انرژی و تمرکز ایجاد می کند. استرس تان را کاهش می دهد. سعی کنید هر روز کمی تمرین بکنید — نه تنها با هوشیاری بیشتری کارهایتان را انجام می دهید, وضعیت جسمانی تان هم بهتر می شود.

۸. در طول روز آب بنوشید

چونکه گفته می شود بدنمان از ۷۰% آب تشکیل شده است,کم آبی بروی سلول های بدنتان تاثیر می گذارد. اگر می خواهید با هوشیاری بیشتری کار کنید, اطمینان حاصل کنید که به سلول های مغذی تان آب باندازه کافی می رسد. کم آبی بدن انرژی تان را تخلیه می کند و بروی توانایی تمرکزتان تاثیر می گذارد.

۹. وعده های غذایی را فراموش نکنید

اگر می خواهید کارهایتان را تکمیل کنید و تمرکز بیشتری بروی امور داشته باشید فقدان انرژی و کاهش قند خون دو عاملی هستند که حتما باید به آن توجه کنید. وعده های غذایی منظم در طول روز امکان رکود کاری عصر و میان روز, یا رکود کاری در هر موقع دیگری از روز را کاهش می دهد. خوب صبحانه بخورید و سعی کنید غذای بیش از حد سنگین در طول روز نخورید. تغذیه مناسب سطح انرژی تان را در طول روز حفظ می کند و هوشیاری مغزتان را در سطح بالایی نگه می دارد.

0 پسندیده شده
دانیال میکائیلی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.