6

داروهای دیابت با بروز نارسایی قلبی مرتبط اند

|
0 دیدگاه
2

طبق هشدار مقامات بهداشت آمریکا، داروهای دیابت حاوی ساکساگلیپتین و آلوگلیپتین ریسک نارسایی قلبی، بخصوص در بیماران مبتلا به بیماری های قلبی یا کلیه، را افزایش می دهد.

طبق اعلام سازمان غذا و دارو آمریکا، داروهای دیابت حاوی این ترکیبات با افزایش بروز نارسایی قلبی همراه هستند اما طبق توصیه این سازمان، افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ نباید بدون مشورت با پزشک شان مصرف این داروها را قطع کنند.

این سازمان اعلام کرد بیمارانی که این داروها را مصرف می کنند و علائم و نشانه های مشکلات قلبی شان افزایش یافته حتما با پزشک خود تماس بگیرند.

علائم و نشانه های اعلام شده عبارتند از

– تنگی نفس غیرعادی در طول فعالیت های روزمره.

– نفس کشیدن سخت به هنگام دراز کشیدن.

– خستگی، ضعف یا کوفتگی.

– اضافه وزن همراه با ورم قوزک پا، پاها، ساق پا یا شکم.

هر دو ترکیب ساکساگلیپتین و آلوگلیپتین در رده داروهای موسوم به بازدارنده «DPP-۴» قرار دارند که همراه با رژیم غذایی و ورزش به کاهش قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک می کنند.

طبق اعلام این سازمان، این هشدار مبتنی بر نتیجه دو آزمایش بزرگ بالینی در مورد بیماران قلبی بود. در هر دو آزمایش مشخص شد بیمارانی که داروهای حاوی ساکساگلیپتین یا آلوگلیپتین مصرف می کردند بیشتر از بیمارانی که دارونما دریافت می کردند در بیمارستان بستری شدند.

0 پسندیده شده
زهرا افرادی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.