16

کنترل فشارخون با این خوراکی

|
0 دیدگاه
1

۱۰۰ گرم باقالی حاوی ۲۶ گرم پروتئین است و علاوه بر پروتئین، کلسیم و پتاسیم این ماده غذایی نیز بالا است.

باقالی از ابتلا به پوکی استخوان جلوگیری و به کنترل فشار خون کمک می‌کند.
باقلا گیاهی علفی و یکساله که ارتفاع آن تا ۸۰ سانتیمتر می رسد . برگهای آن متناوب و مرکب است که دارای برگچه هایی بشکل تخم مرغ می باشد .

گلهای باقلا درشت و سفید که دارای لکه های سیاه و یا بنفش است . میوه آن که همان باقلا است دارای غلافی پوشیده از کرک بطول تقریبا ۱۲ سانتیمتر است .
به این ترتیب که در هر ۱۰۰ گرم از آن ۱۰۰ میلی گرم کلسیم و ۱۰۰ میلی گرم پتاسیم وجود دارد و می‌تواند تا حد زیادی از ابتلا به پوکی استخوان جلوگیری کرده و به کنترل فشار خون بالا کمک کند.
باقالی از گروه سبزیجات نشاسته‌ای است که برخی از افراد آن را در گروه حبوبات جای می‌دهند و این گیاه به عنوان یکی از منابع فیبر و پروتئین شناخته شده است.
با توجه به محتوای نشاسته‌ای باقالی، افرادی که به دیابت مبتلا هستند باید از مصرف زیاد آن خودداری کنند.
باقالی نیز مانند سایر پروتئین‌های گیاهی، تمام فایل‌های پروتئین آن کامل نیست و برای جبران اسیدهای آمینه ضروری باید آن را با یکی از مواد غذایی گروه غلات همراه کرد.

0 پسندیده شده
زهرا افرادی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.