60

مواد مغذی برای یک صبحانه سالم برای مادران باردار

|
0 دیدگاه
imbalance-meal-1

می خواهیم به برخی از مفیدترین موادغذایی برای صبحانه خانم های باردار اشاره کنیم.

برای تهیه صبحانه باید از موادمغذی استفاده کنیم آرد جو دوسر با گردو و سیب،اسموتی سبز حاوی شیر بادام، ماست، کیوی،کره بادام و موز و غلات پرفیبر با انواع توتها و شیر می تواند انرژی موردنیاز برای مادر و جنین را تامین کند .

انواع  موادمغذی را در اختیار آن ها قرار دهد پیشنهاد می کنیم با روش تهیه آن ها آشنا شوید.

روز خود را با دوز مفید کولین موجود در تخم مرغ ، ستاره مواد مغذی برای مادران باردار آغاز کنید.

بعضی از خانم های باردار زمانیکه از خواب بیدار می شوند حالت تهوع دارند و میل چندانی به خوردن صبحانه ندارند اما باید بدانید که صبحانه یک غذای کامل و بسیار مهم در طول بارداری است.

پیشنهادات ساده ای که در اینجا ارائه شده است به خانمهای باردار کمک می کند تا از ساده ترین روش برای تهیه صبحانه استفاده کرده و خود و نوزاد تان را از خوردن این وعده غذایی محروم نکنند.

تخم مرغ پخته شده و آواکادو له شده در نان تست سبوس دار.

تحقیقات اخیر نشان می دهد که هیچ ماده غذایی به اندازه تخم مرغ نمی تواند کولین مورد نیاز را به بدن برساند.

یک زرده تخم مرغ حاوی یک چهارم کولین مورد نیاز روزانه بدن شما است. این ماده به فعالیت مغز شما کمک می کند و همچنین مراقب رشد مغز نوزاد بویژه در ۳ ماه آخر بارداری است .

نان تست سبوس دار و آواکادو نیز فیبر موردنظر را به بدن شما می رسانند.

آرد جو دوسر با گردو و سیب

احساس خوبی در هنگام صبح ندارید؟ اما این بهانه خوبی برای اینکه صبحها صبحانه نخورید نیست بویژه وقتی برای صبحانه یک پیشنهاد ساده وجود داشته باشد.

از شب قبل آرد جو دو سر را تهیه کنید. یک دوم پیمانه جو و یک دوم پیمانه شیر را در یک ظرف مخلوط می کنیم، یک قاشق سوپخوری گردوه خورد شده و یک نصف سیب رنده شده را به آن اضافه می کنیم.

مواد را مخلوط میکنیم و به مدت یک شب در یخچال قرار می دهیم سپس آن را بهم بزنید و میل کنید

نان حلقه ای گندمی، پنیر خامه ای و ماهی قزل آلا پخته شده

ماهی قزل آلا دودی به علت خطر وجود لیستریا برای خانمهای باردار پیشنهاد نمی شود.

اما از امگا ۳ موجود در ماهی قزل آلا غافل نشوید. این چربی سالم برای رشد مغز نوزاد بینهایت اهمیت دارد.

ماهی را به انواع مختلف طبخ کنید و در کنار پنیر خامه ای روی نان شیرنی حلقه ای لذت ببرید.

اگر از نان شیرینی حلقه ای استفاده می کنید که حاوی گندم است، پاداش دیگری به خود و جنین خود داده اید.

اسموتی سبز حاوی شیر بادام، ماست، کیوی، اسفناج و دانه چیا

با یک غذای خارق العاده در صبح موافق هستید؟ این اسموتی سرشار از ویتامین C، به دلیل داشتن میوه هایی که داخل آن استفاده شده است و پروتئین و کلسیم به خاطر وجود ماست است. مطمئنا از اهمیت دریافت فولات ( ویتامین B۹ که به فولیک اسید معروف است) در رژیم غذایی خود در طول بارداری با خبر هستید.

برگهای سبزیجاتی مثل اسفناج سرشار از این ویتامین است.

وجود دانه های چیا در این اسموتی، منبع گیاهی غنی امگا۳ است و این چربی مفید را به بدن شما می رساند.

برای تهیه این اسموتی مغذی، یک دوم پیمانه شیر بادام، یک دوم پیمانه ماست، یک عدد کیوی، یک مشت اسفناج و یک قاشق سوپخوری دانه چیا را با یکدیگر مخلوط کنید.

غلات کامل به همراه کره بادام و موز

فیبرها در غلات کامل وجود دارند. کره بادام زمینی نیز حاوی امگا۳، منیزیوم و پروتئین است. از ویتامین B۶ که در موز موجود است غافل نشوید با ترکیب آنها می توانید در یک وعده صبحگاهی از فوائد مغذی این صبحانه بهرمند شوید. ناگفته نماند بعضی از تحقیقات نشان می دهد که این مواد مغذی باعث کاهش تهوع صبحگاهی می شود.

استفاده از غلات پرفیبر با انواع توتها و شیر

غلاتها ۱۰ تا ۱۴ گرم فیبر در هر وعده را تامین می کنند. اگر در هنگام صبح نمی توانید به اندازه کافی میل کنید، از غلات خشک استفاده کنید.

از غلات غنی شده از آهن به همراه انواع توتها استفاده کنید: میوه هایی که حاوی ویتامین C هستند، به جذب بهتر آهن کمک می کنند.

0 پسندیده شده
دانیال میکائیلی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.