36

چگونه رشد کودک را متناسب با وزن، قد و سن ارزیابی کنیم

|
0 دیدگاه
%da%a9%d9%88

اگر شما هم کودک دلبندی دارید مطمئنا مهمترین موضوع برای شما سلامتی فرزندتان است .مراقبت از کودک در دوران نونهالی و خردسالی بسیار مهم است و نیاز به دقت و توجه فراوانی دارد.
اگر می‌خواهید از صحت روند رشد کودک‌تان و سلامت وی مطلع باشید و متناسب بودن رشد وی متناسب با وزن، قد و سن را ارزیابی کنید، با ما همراه باشید.

راهکار‌هایی برای سلامتی کودکان

بهترین زمان تکامل مغز از بدو تولد تا سن ۸ سالگی است.

بازی، مهر ورزیدن، دیدن رنگ‌ها و مناظر خوب، شنیدن، تماس‌های پوستی با پدر و مادر باعث رشد بهتر مغز و افزایش هوش و توانمندی‌های خوب می‌گردد. اگر آرزوی داشتن فرزندانی خوب داریم باید خود نمونه‌ای از رفتار و کردار خوب باشیم.

با مدیریت خوب و صمیمی در زندگی روزمره خانوادگی می‌توان فرزندانی با‌هوش، منطقی و با کفایت پرورش داد.

سرعت گذر زمان را باور کنیم و قدر سالهای کوتاهی که می‌توانیم با فرزندانمان شادی و بازی کنیم بدانیم و به آنها عشق، مهر و عاطفه هدیه کنیم که افزایش ضریب هوشی و توانمندی‌های فکری و رفتاری مهمترین یادگار ما به آنها خواهد بود.

از بحث‌های خانوادگی نزد کودکانمان پرهیز کنیم، زیرا آنها را مستعد به اختلالات رفتاری، اشکالات آموزشی و کندی رشد می‌نماید. بجای نصیحت به فرزندان‌مان به یاد این بیت زیبا باشیم «دو صد گفته چون نیم کردار نیست»

بیاد داشته باشیم والدین مهمترین سرمشق زندگی آینده فرزندان خواهند بود. سلامت روانی یکی از ارکان مهم سلامتی است.

تفویض مسئولیت‌های متناسب با سن و تمرین کسب استقلال در امور برای کودکان لازم است و موجب افزایش اعتماد به نفس آنها می‌‌شود کودکانمان را در تصمیم‌گیری‌های جاری زندگی شریک کنیم.

در این موارد به پزشک مراجعه کنید

اگر نوزادی خیلی زود (کمتر از یکماه) گردن بگیرد. اگر تا ۳ ماهگی ارتباط چشمی با مادر نگیرد. اگر تا پایان ۴ ماهگی گردن نگرفته باشد. اگر تا ۵ ماهگی مواظب محیط اطراف و ایجاد ارتباط با دیگران نباشد.

اگر تا ۹ ماهگی قادر به نشستن نباشد.

و اگر تا پایان ۱۵ ماهگی راه نیفتاده باشد باید با پزشک مشورت شود و اگر قبل از ۱۸ ماهگی بیشتر از یکدست استفاده کند، باید با پزشک مشورت شود.

آداب حفظ سلامتی

سلامتی چون میزی‌ ا‌ست که بر ۴ پایه: جسم، روان و مبانی الهی و ارتباطات اجتماعی تکیه دارد.

توجه اکثر ما بیشتر به حفظ سلامت جسمانی است در حالی‌که باید، با افکار و رفتار خود که نشانه سلامت روانی است به حفظ ارتباطات صحیح و صمیمی خود با دیگران و اعتقاد به مبانی معنوی و الهی نیز حساس باشیم و اگر نقص در هر یک از موارد فوق داریم برای رفع آن بکوشیم.

یکی از راه‌های حفظ سلامتی تغذیه صحیح است، زیرا داشتن تغذیه مناسب در زندگی از اهمیت بالایی برخوردار است.

پرهیز از غذاهای چرب، شیرین و شور مصرف میوه‌جات و سبزیجات دقت در میزان و کیفیت روغن مصرفی حفظ تعادل، کفایت، کیفیت و تناسب در غذاهای مصرفی.

دو پیشنهاد کلیدی برای حفظ سلامتی: ۱- عادت به ورزش‌های متناسب باسن ۲- مراجعه به پزشک قبل از ابتلا به بیماری

0 پسندیده شده
دانیال میکائیلی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.