35

مغذی ترین اسموتی ها برای خانم های باردار

|
0 دیدگاه
oatmeal-smoothies

يك ليوان آب پرتقال يا آب گوجه فرنگي، يك مشت پُر توت فرنگي، فلفل شيرين، يا نصف يك عدد گريپ فروت داري ميزان كافي ويتامين C بري جذب آهن خواهد بود.

دوران بارداری هر خانم، حساس ترین دوران زندگی او بشمار می‌رود و نوع تغذیه او در این دوران ضامن سلامت مادر و فرزند است.

دکتر محمد باقر مینایی، متخصص طب سنتی گفت:

این دوران برای خانم باردار بسیار حساس است و ضروری است که در نحوه تغذیه‌اش دقت داشته باشند.

خانم باردار در این دوران به هیچ وجه نباید به دارو نزدیک شود مگر مشکل خاصی داشته باشد که با مشورت پزشک زنان و زایمان می‌تواند دارو مصرف کند.

دکتر مینایی گفت: نوع تغذیه خانم باردار، با توجه به ذائقه و میل او  تعیین می‌شود مشروط به اینکه از تمام گروه‌های غذایی بسته به ذائقه اش استفاده کند.

این متخصص طب سنتی گفت:

در این دوران هیچ نوع عرقیات گیاهی نباید مصرف شود هر چند دیده می‌شود گاهی بنا به توصیه اطرافیان خانم باردار، ترغیب به مصرف برخی از عرقیات گیاهی می شود و این کاملا اشتباه است.

وی ادامه داد: یکی از شایع ترین مشکلات دوران بارداری، فقر آهن است توصیه‌های تغذیه ای طب سنتی برای جبران این کمبود آهن استفاده از غذای کله جوش است که از گردو و کشک تشکیل شده و غذایی بسیار مقوی برای خانم باردار است.

دکتر مینایی ادامه داد: معجون دیگری بنام کفلمه که شامل پودر پسته، گردو، فندوق و بادام به همراه کمی شکر است، بسیار برای جبران کمبود آهن در خانم باردار مفید است این چهار مغز منابع بسیار غنی آهن هستند.

این متخصص طب سنتی در خصوص تغییر خلق و خوی خانم های باردار گفت:

فقر املاح معدنی از عمده ترین علل کاهش آستانه تحریک خانم باردار است که با مصرف کافی مواد غذایی متنوع می توان این مشکل را حل کرد علت دیگر تغییر خلق و خو، محیط ناآرام و استرس زا است که اطرافیان نقش مهمی در ایجاد محیط آرام برای خانم باردار دارند.

0 پسندیده شده
دانیال میکائیلی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.