44

ماهی بخورید تا بیشتر زنده بمانید

|
0 دیدگاه
3

محققان علوم پزشکی اعلام کردند افراد ۶۵ ساله و بالاتر که میزان مصرف ماهی در آنان بالا و حداقل دو بار در هفته است به طور متوسط دو سال بیشتر از همسالان خود عمر میکنند.

کسانی که میزان اسید چرب «امگا ۳» در بدنشان بالاست به طور کلی به میزان ۲۷ درصد کمتر از دیگران در خطر مرگ قرار دارند و میزان خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی در آنان، ۳۵ درصد کمتر از کسانی است که «امگا ۳» بدنشان کم است.

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد می گویند با بررسی شانزده ساله بر روی دو هزار و ۷۰۰ آمریکایی شصت و پنج ساله و بالاتر به این نتایج دست یافته‌اند.

محققان می گویند مصرف برخی انواع ماهی همچون قزل آلا، ماهی تن، ماهی پهن، ساردین،‌ شاه ماهی و ماهی خالدار، خطر مرگ را به کمترین میزان ممکن کاهش میدهد.

«دوکوزاهگزا انوئیک اسید» موجود در ماهی به طور جدی در کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری های کرونر قلبی تاثیر دارد. همچنین ماده «ایکوزا پنتاانوئیک اسید» موجود در ماهی، به کمتر شدن خطر مرگ ناشی از بیماری های غیر قلبی کمک میکند و نیز ماده «دوکوزا ساپنتانوئیک» اسید به کمتر شدن خطر مرگ ناشی از سکته مغزی منجر میشود.

یافته‌های نشان میدهد مصرف روغن ماهی به کاهش بیماریهای قلبی عروقی کمک میکند و در نهایت به افزایش طول عمر اشخاص می‌انجامد.

0 پسندیده شده
زهرا افرادی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.