54

غذاهایی برای جلوگیری از سرماخوردگی

|
0 دیدگاه
%d9%88%db%8c%d8%aa

با نزدیک شدن زمستان، احتمال سرماخوردگی یا آنفولانزا هم افزایش پیدا می‌کند.
شرایط خاصی در زمستان پیش می‌آید که وقتی در معرض آن قرار می‌گیریم نسبت به ابتلا به سرفه و ویروس سرماخوردگی حساس‌تر می‌شویم. بنابراین باید سعی کنیم که تا حد امکان از بروز آن پیشگیری کنیم.

محققان می‌گویند میزان بروز ویروس‌های سرماخوردگی و عفونت در بچه‌های خردسالی که بیشتر در خانه و مدرسه هستند، بالاتر است. از طرفی افراد بزرگسالی هم که با آنها در تماس‌اند، در معرض این ویروس‌ها و عفونت‌ها قرار دارند.

آمار حاکی از آن است که بزرگسالان بین دو تا پنج بار در سال مریض می‌شوند در شرایطی که این میزان در بچه‌هایی مدرسه‌ای بین ۷ تا ۱۰ بار در سال است، که نشان می‌دهد حدود دو سال و نیم از عمرمان را به مبارزه با سرماخوردگی می‌گذرانیم.

در شرایطی که ویروس‌های زیادی در اطرافمان می‌گردند، باید سعی کنیم کمی با خودمان مهربان‌تر باشیم.

یکی از این راه‌ها، استفاده از غذاهای سرشار از ویتامین در این موقع از سال است، چون همانطور که می‌دانید ویتامین‌هایی مانند ویتامین C باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

ویتامین C را می‌توانید با مصرف کیوی، فلفل دلمه‌ای و سیب‌زمینی برای بدن تأمین کنید. غذاهایی که باعث تقویت سیستم ایمنی بدنتان می‌شود

تأمین کمبودهای بدن یکی از بهترین راه‌ها برای کنترل سرماخوردگی و آنفولانزا است. یک رژیم غذایی متعادل و سالم و سرشار از ویتامین می‌تواند نقطه‌ی شروع خوبی باشد.

غذاهایی مانند تخم مرغ پخته منبع سلنیوم بوده و برای سیستم ایمنی بسیار مفید است. اسفناج، کلم و سایر سبزیجاتی را که برگ‌های تیره دارند فراموش نکنید.

1 پسندیده شده
دانیال میکائیلی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.