20

١١روش برای کنترل سلامت بدن

|
0 دیدگاه
5

با وجود کنترل سالانه بدن و اطمینان پیدا کردن از سالم بودن اندامهای مختلف، هر فردی می‌توااند خودش نیز با دقت و انجام برخی کارها حفظ و افزایش میزان تندرستی بدن خود را تا حد زیادی در دست بگیرد.

یازده راه برای این کار را در ادامه بخوانید.

برای حفظ تندرستی بدنتان به این موارد توجه و دقت بیشتری کنید

۱- میزان مصرف میوه و سبزیجات
۲- مدت زمان فعالیت بدنی و ورزش کردن
۳- مدت زمان تفریح کردن و خندیدن
۴- میزان مصرف حبوبات، غلات و مواد غذایی سرشار از فیبر
۵- برای بیدار شدن از خواب به ساعت زنگ دار نیاز دارید؟
۶- پس از صرف شام چرت می زنید؟
۷- در طول روز کسل هستید؟
۸- اگر پاسخ تان به سه سوال قبلی مثبت است، باید به پزشک مراجعه کنید و از او روش های بهبود کیفیت خواب را بیاموزید.
۹- شانه موی تان را کنترل کنید. اگر موهای تان می ریزد به احتمال قوی از فقر آهن یا اختلال تیروئید رنج می برید.
۱۰- رنگ ادرارتان را کنترل کنید. اگر تیره است باید آب بیشتری بنوشید. اگر بد بو است به احتمال زیاد از عفونت مجاری ادرار رنج می برید و باید به پزشک مراجعه کنید.
۱۱- میزان ضربان قلب تان را پس از ورزش کردن بسنجید. ابتدا بلافاصله پس از ورزش کردن ضربان قلب تان را برای ۱۵ ثانیه اندازه بگیرید و در عدد چهار ضرب کنید، پس از دو دقیقه استراحت دوباره ضربان قلب تان را اندازه بگیرید و از عدد اول کم کنید. اگر عدد به دست آمده بیش از ۵۵ باشد باید به پزشک مراجعه کنید.

0 پسندیده شده
زهرا افرادی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.