503

این خوراکی ها باعث افزایش قد می شود

|
0 دیدگاه
increase-height-naturally

آیا می دانید رژیم های غذایی همانطور که بر وزن تاثیر دارند، بر قد نیز تاثیر گذار هستند. بلندی قد خواسته ای است که همه به دنبال آن هستند.

واضح است که ژن ها مسئول تعیین طول قد انسان هستند؛ اما نباید این واقعیت را نادیده گرفت که برخی ازغذاها به افزایش رشد و طول انسان کمک می کنند، همچنین خیلی از مطالعات نشان می دهند که رشد قد انسان در یک سن مشخص متوقف می شود، به همین دلیل همواره بر استفاده کودکان و نوجوانان از بعضی غذاها با هدف بلند شدن قد آن ها تاکید می شود.

پایگاه ” بولد اسکای” که به مسائل سلامتی و بهداشتی می پردازد، در گزارشی نوشت غذاهای بسیاری هستند که بر قد انسان تاثیر می گذارند، اما ده نوع ماده غذایی وجود دارد که تاثیرزیادی دراین زمینه دارد که درزیر به آن ها اشاره می شود :

۱ – شلغم

ماده غذایی است که دارای هورمون رشد در بدن است و مصرف این ماده غذایی می تواند به بلند قد شدن افراد کمک کند، این ماده همچنین دارای مواد معدنی و فیبر است و باعث تحریک هرمون های رشد در بدن می شود.

۲ – تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از پروتئین است که نقش مهمی در افزایش قد ایفا می کند، بنابراین، کودک هر روز باید این ماده غذایی را مصرف کند تا بدن سالم و قد متناسب داشته باشد.

۳ – اسفناج

غذای طلایی برای کودکان و نوجوانان به شمار می رود، این ماده غذایی میزان ایمنی بدن را بالا می برد، و باعث افزایش قد نیز می شود و سرشار از آهن و کلسیم است.

۴ – میوه

بسیاری از میوه ها مانند انبه و هلو سرشار از ویتامین A هستند و افزایش مصرف این میوه ها رشد قد کودک یا نوجوان را تضمین می کند، این میوه ها همچنین ایمنی بدن را تقویت و استخوان ها را محکم می کند.

۵ – غلات

غذاهای سرشار از غلات، بسیار برای افزایش قد انسان مفید هستند و گندم بهترین نوع غلات است، گندم سرشار از ویتامین ب و آهن است و می توان برای تضمین رشد قد به نان های تهیه شده از دانه های غلات کامل نیز ماکارونی تهیه شده از غلات اعتماد کرد.

۶ – ماست

ماست سرشار از ویتامین “D” و پروتئین و نیز کلسیم است، بنابراین، این نوع ماده غذایی از جمله غذاهایی است که باعث تحریک رشد و افزایش قد می شود.

۷ – مرغ

گوشت مرغ منبع کاملی از پروتئین هست که به افزایش رشد و قد انسان کمک می کند.

۸ – هویج

سرشار از ویتامین A است که باعث رشد و افزایش قد می شود.

۹ – شیر

شیر منبع اصلی کلسیم است که باعث تقویت استخوان ها و نیز رشد قد می شود، بنابراین نوشیدن یک لیوان شیر درهر روز به ویژه صبح ها برای سلامت بدن ضروری است.

۱۰ – دانه سویا

سویا به تقویت رشد عضلات و استخوان ها در بدن کمک می کند و منبعی سرشار از پروتئین است.

0 پسندیده شده
دانیال میکائیلی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.