9

زنها قبل از آغاز رمضان، آهن و اسیدفولیک بخورند

|
0 دیدگاه
1

به گفته یک کارشناس تغذیه، زنانی که مبتلا به کمخونی هستند بهتر است تا قبل از آغاز ماه مبارک رمضان و روزه گرفتن، تا حد امکان آهن و اسید فولیک مصرف کنند.

افرادی که کمبود برخی از مواد معدنی و ویتامین‌ها را دارند بهتر است در این روزهای باقی مانده تا ماه رمضان این کمبود را جبران کنند.

در روزهای باقیمانده تا ماه رمضان افراد صبح زودتر از خواب بیدار شوند و حجم غذاهای مصرفی در وعده‌های غذایی خود را کم کنند.

یکی از مهمترین نیازهای بدن خصوصا در این ایام آب است که لازم است فرد نیمی از آب مورد نیاز خود را با مصرف مستقیم آب و نیم دیگر آن را با مصرف سبزیجات تازه در وعده‌های شام و سحری تامین کند.

زمانی که فرد گرسنه می‌ماند پروتئین‌های بدن وی می‌سوزد و بعد از آن که در وعده‌های افطار و شام غذای زیاد می خورد چربی جایگزین پروتئین‌های مفید بدن می‌شود.

می توان در وعده سحر از غذاهای مختلف از جمله ماکارونی، برنج و خورش، برنج و کباب و … استفاده کرد، اما نباید بلافاصله بعد از غذا به خواب رفت.

اذان مغرب آغاز مسابقه خوردن نیست و نباید افراد بلافاصله با معده‌ای که چند ساعت خالی بوده شروع به خوردن غذاهای سنگین کنند.

روزه را می‌توان با نوشیدنی ولرم از جمله آب جوش، چای و شیر و همچنین یک خوراکی شیرین از جمله خرما و موز افطار کرد.

شام هم باید بسیار سبک و حتی رژیمی باشد و از یک تکه مرغ و سبزیجات پخته استفاده شود.

یک ساعت بعد از شام نیز می توان وعده آخر شب که شامل میوه و سبزیجات است را صرف کرد.

معمولا رژیم‌های غذایی نادرست در ماه رمضان می‌تواند اضافه وزن را در پی داشته باشد و توصیه می‌شود افراد برای پیشگیری از چاقی، رژیم مناسبی در این ایام داشته باشند.

0 پسندیده شده
زهرا افرادی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.