497

خوردنی‌هایی برای محافظت از پوست و جوانی

|
0 دیدگاه
6

تندرستی با تغذیه مناسب امکان پذیر بوده، و به معنای برخورداری کامل از مواهب طبیعی و عاری بودن از هر نوع استرس و فشار عوامل محیط اطراف است.

این عوامل با ورود به ارگانیسم بدن انسان آن را از حالت طبیعی خارج می‌کند و در عملکرد اختلال ایجاد می‌کند که در نتیجه باعث پیری زودرس می‌شود.

فشار اکسیژن در گلبول قرمز خون بیشتر از سایر سلول‌ها است، ویتامین E هم به عنوان اکسیدان نقش مهمی در جلوگیری از پیری زودرس سلول‌ها دارد و در صورت کمبود این ویتامین سلول خونی دچار اختلال و آسیب پذیری می‌شود.

با توجه به اینکه محل ذخیره ویتامین E در گلبول قرمز است در صورت کمبود شدید ویتامین E غشای سلول خونی از بین می‌رود و در نتیجه منجر به کم خونی می‌شود که می‌توان این کمبود را از طریق مصرف جوانه گندم، حبوبات، جوانه غلات، گندم بو داده، شاه دانه، ذرت و کنجد جبران کرد.

ویتامین A در تشکیل بافت بدن مانند پوست، مجاری تنفسی و گوارشی اثرات مفیدی دارد، در صورت کمبود و یتامین A بافت پوستی نازک می‌شود و تغییر شکل می‌یابد بنابراین پوست بدن شادابی و طراوت خود را از دست می‌دهد.

همچنین کمبود ویتامین A منجر به پهن شدن سلول بافت پوستی و کمبود ترشح عرق می‌شود که در نتیجه باعث خشکی پوست بدن می‌شود.

نقش موثر آب در حفظ جوانی پوست

عدم دریافت کافی آب منجر به خشکی، عدم طراوت پوست، کسالت و بی‌حوصلگی می‌شود، از عوامل بسیار موثر در جوان ماندن پوست مصرف آب به مقدار کافی در روز است. همچنین دفع به موقع مواد زاید از طریق کلیه موجب سرحالی افراد نیز می‌شود.

ویتامین‌ها و مواد معدنی نقش موثری در اعمال حیاتی و فیزیولوژیکی بدن ایفا می‌کند و کمبود این مواد منجر به پیری زودهنگام در افراد می‌شود.

1 پسندیده شده
زهرا افرادی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.