9441

ترک وعده شام شیوه ای موثر در کاهش وزن

|
4 دیدگاه
3

به گفته محققان، زود غذا خوردن و ترک چند وعده شام می تواند موجب افزایش چربی سوزی شده و به کنترل وزن کمک کند.

نتایج یک تحقیق نشان می دهد خوردن وعده غذایی کوچک در طول روز و ترک وعده غذایی شام می تواند تاثیر مثبتی بر سلامت داشته باشد.

طبق گزارش محققان دانشگاه آلاباما آمریکا، افراد دارای اضافه وزن که در طول روز غذا می خورند و در طول شب غذا نمی خورند کمتر دچار گرسنگی شده و چربی بیشتری در طول شب می سوزانند.

سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما در این مرحله هنوز مطمئن نیستیم که آیا کل چربی سوزی در بدن افزایش می یابد یا نه. ما برای بهبود شیوه چربی سوزی نیاز به انجام مطالعات گسترده تری داریم.»

با وجودی که هنوز ارتباط مشخصی بین غذانخوردن در طول شب و کاهش وزن وجود ندارد، اما این موضوع برای دنیای تغذیه حائز اهمیت است.

به گفته محققان، غذا نخوردن در طول روز ذاتاً موجب گرسنه تر شدن فرد می شود.

این شیوه که به آن «تغذیه محدود به زمان اولیه» گفته می شود بر روی حیوانات انجام شده و نتیجه آن کاهش توده چربی و ریسک ابتلا به بیماری های مزمن بوده است.

2 پسندیده شده
زهرا افرادی
از این نویسنده

4 دیدگاه

توسط: ایزا

سلام. زیاد محققان رو جدی نگیرید. تمام ائمه معصومین تاکید شدیدی بر خوردن شام حتی به اندازه یک دانه خرما داشته اند. کم بخورید اما حذف نکنید. برای لاغر شدن فقط باید فعالیت بدنی را افزایش د اده و حجم غذاهای مصرفی رو کم کرد. هیچ وعده ای را حذف نکنید.

توسط: ل

کارهای تحقیقاتی از این دست بیشتر برای جامعه آماری کوچکی است و بعضا تایید شده هم نیست. این احتمالا یک مقاله است که در جایی چاپ شده و شما آن را یک اصل مسلم علمی در نظر گرفته اید.

توسط: یونس

کاملا غلط است نخوردن شام انسان را عصبی و بدن را دچار اختلال می کند.

توسط: امین

رسول الله می فرماید: هر کس شام را واگذارد، رگی در بدن وی می ‌میرد و هرگز زنده نمی ‌شود

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.