35

خواب کافی، ضامن سلامت کودک

|
0 دیدگاه
3

براساس دستور‌العمل منتشر شده توسط آکادمی آمریکایی طب خواب، میزان خواب مورد نیاز از ۱۶ ساعت در روز برای نوزادان، تا هشت ساعت در روز برای نوجوانان توصیه شده است.

براساس این دستورالعمل، خواب کافی با بهبود دقت، رفتار، یادگیری و سلامت جسمی و روانی در هر سنی مرتبط است.

همچنین خواب ناکافی با افزایش خطراتی همچون چاقی، دیابت، تصادف، افسردگی در نوجوانان و خودآزاری ازجمله اقدام به خودکشی مرتبط است.

این توصیه‌ها نتایج بررسی شواهد علمی از تاثیر طول مدت خواب بر سلامت افراد است.

بر این اساس محققان به مدت زمان خواب مورد نیاز برای طیف‌های مختلف به شرح زیر رسیده‌اند

ـ ۱۲ تا ۱۶ ساعت خواب از‌جمله چرت‌زدن برای نوزادان بین چهار تا ۱۲ ماه. نوزادان زیر چهار ماه شامل این توصیه‌ها نمی‌شوند، چراکه آنها دارای طیف گسترده‌ای از الگوهای خواب طبیعی هستند.

ـ ۱۱ تا ۱۴ ساعت خواب از‌جمله چرت‌زدن برای کودکان یک تا دو ساله.

ـ ده تا ۱۳ ساعت خواب از‌جمله چرت‌‌زدن برای کودکان سه تا پنج ساله.

ـ ۹ تا ۱۲ ساعت خواب برای کودکان شش تا ۱۲ ساله.

ـ هشت تا ده ساعت خواب برای نوجوانان در سنین بین ۱۳ تا ۱۸ سال.

0 پسندیده شده
زهرا افرادی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.