29

زولبیا و بامیه دوست یا دشمن سلامتی

|
0 دیدگاه
2

روزه‌داران شیرینی سنتی و مخصوص ماه مبارک رمضان را کمتر مصرف کنند و با جایگزین کردن شیرینی‌های طبیعی، حتی از این شیرینی چشم بپوشند.

به دلیل فاصله زمانی زیاد بین اولین و آخرین وعده غذایی در ایام روزه داری، گلیکوژن کبد مصرف شده و فرد ولع زیادی برای خوردن شیرینی پیدا می کند.
از این رو متاسفانه افراد در مصرف زولبیا و بامیه که مملو از قندهای تصفیه شده و چربی‌های اشباع هستند، افراط می‌کنند.
جوشیدن زولبیا و بامیه در روغن احتمالا آنها را سمی می کند،  از آنجا که نوع طبخ و آماده کردن این شیرینی کمی مشکل دارد، باید در مصرف آن بسیار محتاط بود.
وجود اسیدهای چرب برای سلامتی مضر است و منجر به گرفتگی و بیماری های قلبی و عروقی، ایجاد سرطان و بیماری های التهابی می شوند چون که حرارت زیاد، روغن را اکسید و بیش از حد مجاز شدن اکسیدها، رایکال‌های آزاد را تولید می کند.
یکی دیگر از مشکلات زولبیا و بامیه این است که به دلیل قند بالا اشتها را کور می کند و فرد با نخوردن غذای کافی، کمبود تغذیه می گیرد؛ از این رو زولبیا و بامیه جز انر‍ژی، فقط کربوهیدرات و چربی دارد.
حتی الامکان باید از نوع مرغوب زولبیا و بامیه استفاده شود، بهتر است افراد، مصرف این شیرینی را به حداقل برسانند و مواردی که کم‌رنگ تر هستند را انتخاب کنند چرا که هرچه رنگشان تیره‌تر باشد یعنی بیشتر سرخ شده و مضرات بیشتری دارند.

 

خوردن زولبیا و بامیه در وعده سحری باعث ترشح انسولین و گرسنگی در طول روز می شود و کسانی که دیابت نوع یک یا چربی خون دارند اصلا نباید این نوع شیرینی‌جات را مصرف کنند.

0 پسندیده شده
زهرا افرادی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.