224

این غذاها سرشار از ویتامین دی هستند

|
0 دیدگاه
7

با توجه تجزیه و تحلیل‌های سال ۲۰۱۴، بیش از ۲۶ هزار نفر در ایالات متحده آمریکا در معرض خطر مرگ زودرس ناشی از کمبود ویتامین دی هستند.

بزرگسالان با توجه به نظر کارشناسان نیاز به حدود ۶۰۰ واحد «ویتامین دی» در روز دارند و این نیاز با قرار گرفتن ۱۵ دقیقه‌ای در معرض نور خورشید برطرف می‌شود. در غیر این صورت می‌توان مواد غذایی از این قبیل را برای دریافت این مقدار از «ویتامین دی» مصرف کرد:

هر سه اونس ماهی ۴۴۷ واحد «ویتامین دی» دارد. کنسرو تن ماهی، نیز در هر سه اونس ۱۵۴ واحد ویامین دی دارد. انواع قارچهای خوراکی نیز سرشار از «ویتامین دی» هستند.

مصرف کردن قارچ همراه با تخم مرغ و ماهی ترکیب خوبی است که مقدار نیاز به «ویتامین دی» روزانه را در یک وعده تأمین می‌کند.

شیر غنی شده نیز در هر فنجان ۱۱۵ تا ۱۲۴ واحد «ویتامین دی» دارد. آب پرتقال غنی شده نیز در هر فنجان حاوی ۱۳۷ واحد «ویتامین دی» است.

غلات غنی شده و بلغور جوی دو سر در هر وعده ۱۵۴ واحد «ویتامین دی» به بدن می‌رسانند.

0 پسندیده شده
زهرا افرادی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.