343

چگونه شاد و پرانرژی باشیم؟

|
0 دیدگاه
woman-yello-grass-happy-850x400

با خودداری از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی و انتخاب روشهای طبیعی شادی و سلامتی خود را افزایش دهیم.

فعالیت های موثر و طبیعی را که هر فردی می تواند ازآنها استفاده کند :

۱٫ورزش کردن

یکی از بهترین راهها برای شاد و پرانرژی شدن، ورزش می باشد. ورزش کردن باعث آزاد شدن اندورفین ها در بدن می شود  که این ترکیبات باعث بالا رفتن انرژی بدن  و شاد شدن می گردند. با وجود اینکه ، تمرینات ورزشی سخت می توانند باعث خستگی بیش از حد شما شوند ولی بعد از چند دقیقه استراحت و احیای فعال شما آنقدر پرانرژی می شوید

که انگار ۶ فنجان قهوه نوشیده اید! ورزش، یک روش پرآوازه طبیعی و فوق العاده است که مزیتهای بی مانندی برای سلامت دارد. پس هر زمانی که احساس افسردگی و کم انرژی بودن کردید، یا تمایل به مصرف مشروبات الکلی یا داروهای غیر مجاز داشتید، راکتهای بدمینتون را بردارید و با دوستانتان شروع به  بازی کنید!

ورزش از دیدگاه طب سنتی

۲٫خرید کردن

برخی افراد، خرید کردن را نوعی ورزش در نظر می گیرند، حمل بسته های خریداری شده، رفتن از فروشگاهی به فروشگاه دیگر را   قطعا باید عاملی برای بالا بردن ضربان قلب به حساب آورد! اما جدا از منافع جسمی خرید کردن، این کار همچنین اثرات روانی زیادی دارد. مطالعات جدید نشان داده اند که خرید کردن واقعا باعث بالا بردن روحیه و بهتر شدن حال افراد می شود.

از این به بعد شما یک بهانه بزرگ برای خالی کردن جیبتان دارید!  رفتن به خرید مطمئنا  می تواند لبخندی بر روی صورت شما بنشاند و روحیه تان را عوض کند، ولی برای تاثیر نهایی شما نیاز دارید که واقعا چیزی را برای خودتان بخرید.

۳٫تماشای فیلم های کمدی

هیچ روش طبیعی و سالمی بهتر از خندیدن نمی تواند حال ما را بهتر کرده و ما را پرانرژی سازد. تماشای یک فیلم کمدی می تواند به سادگی ما را بخنداند. سعی کنید با دوستان یا خانواده خود دور هم جمع شده و با هم به تماشای یک فیلم کمدی بنشینید.

۴٫خوردن  مواد غذایی سالم

خوردن تنقلات، اسنکها و شیرینی ها  فایده ای نداشته و کمکی به بالا بردن انرژی و شاد شدن نمی کنند. ولی خوردن وعده های غذایی سالم و فاقد داروهای آرام بخش و مشروبات الکلی  چیزی است که واقعا به شاد و پرانرژی شدن ما کمک می کند. مصرف غذاهای سالم می تواند به پر شدن دوباره بدن از مواد مغذی ویژه کمک کند. به علاوه، تغذیه سالم به شما ذخیره انرژی خواهد دادکه باعث می شود شما احساس سرزندگی کنید.

۵٫ماساژ

احساسی که اکثر ما بعد از ماساژ داریم شبیه بالا رفتن و اوج گرفتن است  که ما را بسیار آرام و شاد می سازد. ماساژها غالبا باعث یک حالت آرامش و سرزندگی می شوند. بعد از ماساژ بایستی چند دقیقه دراز بکشید، بعد از آن احساس جوانی دوباره را برای بقیه روزتان خواهید داشت!

۶٫یوگا

یوگا  ورزشی بسیار  آرامبخش است که بعد از تمرینات ورزشی شما را به یک سطح انرژی بالا و طبیعی خواهد رساند. در حالیکه تمرینات ورزشی خسته کننده هستندٍ یوگا بطور موفقی انرژی منفی را از بدن شما بیرون کرده و شما را سرحال و آرام می سازد. بعلاوه، از آنجاییکه یوگا یک ورزش به شمار می رود باعث آزاد شدن اندروفین ها در بدن شده و مقادیر زیادی  انرژی طبیعی را برای شما فراهم می کند.

۷٫انجام کارهای شجاعانه و پرهیجان

هیچ چیزی به اندازه ترشح واقعی آدرنالین به شما احساس هیجان و پرانرژی بودن نمی دهد! سوار شدن به ترن هوایی، پرش از ارتفاع و چتر بازی همه می توانند انرژی شما را بالا ببرند. قطعا بعد از این بازیهای نشاط آور شما کمی وحشتزده و عصبی خواهید شد، ولی این حس یک احساس فوق العاده است! بنابراین از تجربه کارهای جدید برای بالا بردن انرژی خود نترسید و از مصرف داروها و مشروبات الکلی برای این کار خودداری کنید.

بسیار خوب است اگر همیشه جایگزین هایی برای عادتهای مضر خود که به ما احساس بهتری می دهند داشته باشیم. مثل ترک مصرف دخانیات و مشروبات الکلی و انجام فعالیت هایی که ما را بطور طبیعی پرانرژی می سازند. روشهای طبیعی علاوه براینکه به آسانی در دسترس هستند باعث تامین سلامت کلی بدن نیز می شوند.

2 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.