106

چگونه روحیه خوبی داشته باشیم؟

|
0 دیدگاه
good-mood-image

اگر اغلب دچار افسردگی، استرس و احساسات منفی هستید با موارد زیر می توانید روحیه تان را بهبود دهید.

۱٫ورزش

شاید خیلی کلیشه ای بنظر بیاید، ولی ورزش یکی از مهمترین عادتهایی است که برای داشتن روحیه ای شاد  بایستی از همین حالا شروع به انجام آن کنید. ورزش مانند جرقه ای است که زنجیره تولید هورمونهایی که باعث احساس شادی و آرامش در ما می شوند را روشن می کند. ورزش باعث انجام واکنشی در بدن می شود

که میزان هورمونهای سروتونین، دوپامین، آدرنالین و اندروفین ها را افزایش می دهد. همه این هورمونها باعث می شوند که شما در هر زمانی احساس خوبی داشته باشید. به علاوه، مطالعات نشان داده است که ورزش کردن به افراد کمک می کند که بهتر با استرس و نگرانی مقابله کنند. بهترین ورزشهایی که برای جلوگیری از استرس توصیه می شود

شامل: تمام ورزشهایی که قلب را قوی می کنند، یوگا و حتی پیلاتس. توجه داشته باشید که چه ورزشی رابیشتر دوست دارید و کدامیک برایتان موثر تر است. گفته می شود که حتی رقصیدن به مدت نیم ساعت در روز نیز تاثیر زیادی در کاهش استرس دار

۲٫ مصرف غذاهای فرآوری نشده

اگر بخواهیم واقعیت را بگوییم، صنعت غذاهای فرآوری شده خطری جدی برای سلامت انسان  محسوب می شوند و مصرف این غذاها می تواند تهدید جدی برای سلامت جسمی و روحی ما باشد. تمام تبلیغاتی که در مورد این غذاها می شود و بعضا در آنها گفته می شود که باعث شادابی و سلامت شماست، تنها راهی برای بازاریابی و خالی کردن جیب شما می باشد.

برای داشتن حال بهتر بایستی غذاهای فرآوری شده، شکر اضافه و چربیها را کنار گذاشته و غذاهای سالم مصرف کنید. هیچ چیزی بهتر از یک گوجه فرنگی تازه و آووکادو یا یامقداری نارگیل در یک آبمیوه نمی تواند  به سرعت حال شما را بهتر کند.  مواد غذایی خام و سالم مثل میوه ها و سبزیجات کلید داشتن روحیه و حال خوب هستند.

۳٫زندگی  اجتماعی

یکی دیگر از عادتهای روزمره ما که بایستی مراقب آن باشیم روابط اجتماعی ما با دیگر افراد است. همه ما برای جلوگیری از افسردگی، تنهایی، پرخوری ناشی از تنهایی یا افسردگی و برای داشتن تفریح و سرگرمی در زندگی نیاز به روابط اجتماعی سالم داریم. برای داشتن یک زندگی اجتماعی سالم، ابتدا بایستی از نوشیدن مشروبات الکلی صرفنظر کنید،

به اندازه کافی استراحت کنید و عادتهای غذایی ناسالم خود را کنار بگذارید.  پس هنگامی که در جمع دوستانتان هستید نیز این موارد را رعایت کنید و رژیم  غذایی سالم خود را داشته باشید و از نوشیدن مشروبات الکلی پرهیز کنید، زیرا با دوستان بودن و تفریح باعث تقویت سلامت اجتماعی شما می شود و حیف است که این حال و روحیه خوب را با مصرف غذاهای ناسالم  خراب کنید.

۴٫مصرف پروتئین

مغز و بدن ما برای اینکه به سطح بهینه ای برای فعالیت برسند به پروتئین نیازمندند. اگر دنبال پروتئینی با کیفیت بالا هستید، هرگز پودرهای پروتئین را مصرف نکنید. در عوض، سعی کنید فرم خام پروتئین را استفاده کنید. همچنین وقتی صحبت از برنامه غذایی به میان می آید سعی کنید گوشت  ماهی و مرغ ، تخم مرغ و گوشت گاو ارگانیک را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

اگر به دنبال پروتئینهای گیاهی هستید  انواع مغزها و آجیل های خام، تخمه ها، توفو، نخود سبز، انواع لوبیا و حبوبات را برای برنامه غذایی خود انتخاب کنید. دریافت پروتئین کافی امری حیاتی برای  تامین سلامت روانی و بهتر شدن حال ما می باشد. اگر به دنبال پروتئین در غلات هستید، جو دوسر دارای محتوای پروتئین بالا و کربوهیدرات کمی می باشد.

همه فرم های پروتئین باعث بالا رفتن میزان  آمینو اسیدها در بدن می شوند. این افزایش میزان آمینو اسیدها عملکردها و متابولیسم هایی را در مغز موجب می شود که نهایتا روحیه ما را بالا می برند.

۵٫اجتناب از مصرف شکر

شکر یکی از بدترین مواد غذایی برای داشتن روحیه و حال خوب می باشد. مصرف شکر و شیرینی در ابتدا شما را شاد و پر انرژی می سازد، ولی بعد از حدود نیم ساعت مقادیر زیادی انسولین در خون ترشح می شود.  زیاد شدن انسولین خون، شما را بداخلاق، خسته و مایل به خوردن شکر و شیرینی بیشتر می کند. اگر مصرف شکر و شیرینی خود را کم کنید،

مشاهده خواهید کرد که افسردگی و استرس شما کم می شود، میل به غذای شما اصلاح می شود، تمایلات غذایی ناسالم شما کاهش می یابد و حتی پوست و وزن شما نیز زیبا و متناسب می شود.

۶٫نوشیدن چای

هر زمانی که شما به سمت نوشیدنی های کافئین دار می روید، سعی کنید چای را انتخاب کنید. چای سرشار از آنتی اکسیدانهایی می باشد که نمی توانید در مواد غذایی دیگر پیدا کنید و همچنین ارتباط مستقیمی بین این آنتی اکسیدانها و آرامش اعصاب وجود دارد. بهترین چای ها برای آرامش و کاهش استرس چای سبز و چای گیاهی می باشند.

همچنین چای رویبوز، نوعی چای قرمز رنگ است که برای سلامت پوست بسیار مفید بوده و مشکلات پوستی را کاهش می دهد.

۷٫خواب خوب

ارزش یک خواب و استراحت خوب در طول شب به اندازه ای است که سلامتی شما را خیلی سریعتر از هر عامل دیگری تامین خواهد کرد. اگر برایتان امکان دارد ۷ تا ۸ ساعت بخوابید و تاثیرآن را  بر روحیه تان در روز بعد ببینید.همه مواردی که در بالا ذکر شد واقعا می توانند روحیه شما را تغییر دهند. شاید تمام این موارد خیلی ساده بنظر برسند

ولی بسیاری از افراد این عادتها را به عنوان فعالیت های ضد افسردگی انجام می دهند.  بدیهی است که اگر این روشها نیز  به طریقه منفی و اشتباه انجام شوند می توانند مضر باشند، پس همیشه روشهای طبیعی تر را انتخاب کنید و در انجام آنها حد اعتدال را رعایت کنید.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.