Notice: Undefined property: wpdb::$get_charset_collate in /var/www/vhosts/salamati.ir/httpdocs/wp-includes/wp-db.php on line 618

Notice: Undefined offset: 0 in /var/www/vhosts/salamati.ir/httpdocs/wp-content/plugins/doctor-profile/includes/helpers.php on line 510

Notice: Undefined offset: 0 in /var/www/vhosts/salamati.ir/httpdocs/wp-content/plugins/doctor-profile/includes/helpers.php on line 525
قبل از حمام رفتن آب بخورید تا فشار خونتان بالا نرود
436

قبل از حمام رفتن آب بخورید تا فشار خونتان بالا نرود

|
0 دیدگاه

در این بخش یکی دیگر از منفعتهای  نوشیدن آب و آن هم پیش از حمام رفتن را بیان می کنیم البته آب به خودی خود یک دارو هست و تاثیرات  مفید زیادی برای سلامتی بدن دارد .

نوشیدن آب باعث تسهیل در امر هضم غذا در دستگاه گوارش و رفع یبوست می‌شود ضمن اینکه با نوشیدن دو لیوان آب بعد از بیداری به فعال کردن ارگان‌های داخلی کمک می‌کنید.

آب یکی از نخستین نیازهای زندگی انسان و از مهمترین مواد طبیعت است که برای زندگی انسان و تمدن او حیاتی است از این رو امروزه تأمین آب آشامیدنی بهداشتی سالم و رضایت بخش به عنوان یکی از عوامل اصلی در حفظ سلامت و پیشرفت اقتصاد اجتماعات مطرح بوده و اهمیت این مایع حیاتی در زندگی بشر به اندازه‌ای است که بیان و توجیه کامل آن گاهی به دشواری میسر می‌شود.

بدون شک نقش آب در متابولیسم و سوخت وساز از طریق ایجاد فضای مساعد در دستگاه گوارش منجر به بهبود اجابت مزاج و رفع یبوست می‌شود که این امر حاصل ترکیب آب و انواع فیبر دریافتی در طول روز خواهد بود و قطعاً فیبرها بدون حضور آب از کارایی لازم در دستگاه گوارش برخوردار نخواهند بود.

با زمانبندی صحیح آب نوشیدن اثر آن را در بدن خود بالا ببرید، نوشیدن آب باعث تسهیل در امر هضم غذا در دستگاه گوارش و رفع یبوست می‌شود ضمن اینکه با نوشیدن دو لیوان آب بعد از بیداری به فعال کردن ارگان‌های داخلی کمک می ‌شود.

کاهش فشار خون با نوشیدن یک لیوان آب قبل از دوش گرفتن

نوشیدن یک لیوان آب (۳۰ دقیقه قبل از غذا) به هضم راحت غذا، نوشیدن یک لیوان آب (قبل از گرفتن حمام) به کاهش فشار خون و همچنین نوشیدن یک لیوان آب (قبل از خواب) به جلوگیری از سکته مغزی یا حمله قلبی کمک می‌کند.

روش تغذیه صحیح و سالم یک اصل مهم در سلامتی دستگاه گوارش است. تغذیه سالم در عمل کار دشواری است به گونه‌ای که این سختی، بیشتر مربوط به کنار گذاشتن عادت‌های کهنه و شیوه تغذیه نادرست است.

این رژیم شامل مقدار زیادی میوه‌ها و سبزیجات، نان، غلات، سیب‌زمینی و مقدار ناچیزی چربی و قند است.

مصرف پنج بار میوه و سبزیجات در روز ایده‌آل است از این رو بهتر است این محصولات به شکل تازه مصرف شوند یا خیلی کم پخته شده باشند. همچنین بهتر است یک بار از این پنج بار آب میوه مصرف شود.

بهتر است به اندازه کافی آب بنوشیم ضمن اینکه برای افراد بالغ مصرف حداقل یک و نیم لیتر آب پیشنهاد می‌شود، آهسته بخوریم و لذت ببریم و همچنین به طور مرتب، خود را وزن کنیم و پرتحرک باشیم

[click_like post_id='49351']

دانیال میکائیلی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.