Notice: Undefined property: wpdb::$get_charset_collate in /var/www/vhosts/salamati.ir/httpdocs/wp-includes/wp-db.php on line 618

Notice: Undefined offset: 0 in /var/www/vhosts/salamati.ir/httpdocs/wp-content/plugins/doctor-profile/includes/helpers.php on line 510

Notice: Undefined offset: 0 in /var/www/vhosts/salamati.ir/httpdocs/wp-content/plugins/doctor-profile/includes/helpers.php on line 525
چرا تعطیلات آخر هفته حال ما را خوب می‌کند؟
353

چرا تعطیلات آخر هفته حال ما را خوب می‌کند؟

|
0 دیدگاه

همه می‌دانند که تعطیلات روش خیلی خوبی برای کاهش استرس روزمره است، اما تعطیلات دقیقا چقدر می‌توانند حال ما را بهتر کنند؟

چرا تعطیلات آخر هفته حال ما را خوب می‌کند؟

در یک پژوهش جدید تاثیرات زیستی گذراندن تعطیلات و مدیتیشن مقایسه شده و نتایج آن حاکی از این است که هر دو فعالیت مزایای فیزیولوژیکی قابل توجه و درازمدتی دارند. بیشترین و بهترین تاثیر هم زمانی حاصل می‌شود که هر دوی این فعالیت‌ها همزمان انجام شود.

یک روانپزشک به نام «الیسا اپل» از دانشگاه کالیفرنیا می‌گوید: «همه ما می‌دانیم که گذراندن اوقات فراغت فرایندهای زیستی مربوط به استرس را کاهش می‌دهد. اما با این حال، واقعا شگفت‌انگیز است که دوری از زندگی پرمشغله و قرار گرفتن در یک محیط آرام‌بخش طی مدت کوتاه، چنین تغییر زیادی در نحوه بیان ژن ما ایجاد می‌کند.»

محققان برای سنجش میزان تاثیر تعطیلات و مدیتیشن بر فرایندهای زیستی مربوط به افزایش سن و سلامت عمومی، از ۹۴ زن سالم بین ۳۰ تا ۶۰ سال دعوت کردند تا به مدت شش روز در یک استراحتگاه در کالیفرنیا شرکت کنند. در میان این شرکت‌ کنندگان، ۶۴ نفر آنها به طور منظم مدیتیشن نمی‌کردند. این گروه به طور تصادفی موظف بود یا از وقتش در استراحتگاه لذت ببرد یا اینکه برای یک دوره آموزشی مدیتیشن ثبت نام کند.

۳۰ نفر باقیمانده به عنوان مدیتیشن‌کنندگان با تجربه طبقه‌بندی شده بودند و از آنها خواسته شده بود که در کل مدت زمان استراحت، در یک دوره آموزشی مدیتیشن شرکت کنند.محققان بلافاصله قبل و بعد از تعطیلات از همه شرکت‌کنندگان نمونه خون گرفتند. آنها همچنین قبل و بعد از این دوره تفریحی از شرکت‌کنندگان نظرسنجی کردند تا وضعیت روانی آنها را هم ارزیابی کنند.

پس از انجام این آزمایش، محققان پی بردند که سطح استرس و عملکرد دستگاه ایمنی هر سه گروه، به اندازه قابل توجهی بهتر شده بود. نظرسنجی‌های پس از تعیطلات نشان داد که همه شرکت‌کنندگان حتی یک ماه پس از تعطیلات هم حس خیلی خوبی داشتند و در این میان کسانی که در این مدت مدیتیشن هم انجام می‌دادند، بیشترین نفع را بردند. مدیتیشن‌کنندگان مبتدی حتی ۱۰ ماه پس از دوره، کمتر احساس افسردگی و استرس می‌کردند.

[click_like post_id='48010']

از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.