437

معجزه ۲ خوراکی برای تقویت حافظه

|
0 دیدگاه

افزایش سن علاوه بر اینکه ردپای خود را بر صورت انسان‌ها به جا می‌گذارد بلکه تاثیرات منفی را نیز بر جسم و قدرت حافظه به دنبال دارد. اما تغییر سبک زندگی یا الگوی تغذیه‌ای می‌تواند سهم به سزایی را در به تاخیر انداختن عوارض دوران پیری و سالمندی داشته باشد.

مطالعات محققان تگزاس امریکا نشان می‌دهد، مصرف دو خوراکی‌ با داشتن تاثیرات مثبت و مفید بر سیستم مغزی و عصبی می‌توانند به احیای حافظه پرداخته و قدرت تمرکز را نیز افزایش دهند.
بر اساس نتایج این مطالعات مصرف خوراکی‌هایی مانند انگور و بادام زمینی و برخی از توت‌ها می‌توانند تاثیر مثبتی بر عملکرد سلول‌های مغزی و عصبی داشته و بیماری‌های مرتبط با حافظه را به تاخیر بیاندازند.

انگور حاوی رسوراتول بوده و می‌تواند قدرت تمرکز و همینطور توانایی مغز را تقویت کرده و به مبارزه با اثرات کاهش حافظه بپردازد.
این ماده باعث کاهش پلاک‌های حاوی پپتیدهای بتا آمیلوئید شده که این پپتید‌ها در بافت‌های مغز مبتلایان به آلزایمر یافت می‌شود.

 

از سوی دیگر، باید گفت خوراکی‌هایی مانند انگور حاوی آنتی اکسیدان و پلی فنول هستند که می‌توانند تاثیرات مفیدی در کاهش حافظه و همچنین افزایش قدرت تمرکز داشته باشند.
بادام زمینی نیز دارای بیشترین مقدار پروتئین در میان سایر مغز‌ها بوده و می‌تواند منبع غنی و مناسبی برای جبران کمبود پروتئین باشد. بادام زمینی حاوی سلنیوم بوده که باعث افزایش فعالیت آنتی اکسیدان‌ها شده و می‌تواند مغز را در برابر بیماری‌هایی که با کاهش قدرت تمرکز و حافظه در ارتباطند، محافظت کند.

1 پسندیده شده
دانیال میکائیلی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.