273

تقویت سیستم ایمنی با مصرف شکر کمتر

|
0 دیدگاه

سعی کنید در مصرف شیرینی جات اعتدال ارعایت کنید و از زیاده روی در خوردن آن ها خودداری کنید توصیه می کنیم بخاطر تقویت سیستم ایمنی تان هم که شده شیرینی های ساده را کنار بگذارید

مریم شیرمستی روز دوشنبه  با تاکید براینکه قندها و شیرینی های ساده بر سیستم ایمنی بدن تاثیر می گذارد به بایدها و نبایدهای تغذیه ای برای تقویت سیستم ایمنی بدن در فصل سرما پرداخت.
وی ادامه داد: رژیم غذایی باید به گونه ای باشد تا با تقویت سیستم ایمنی بدن از سرماخوردگی در امان شویم.
شیرمستی اظهار کرد: برای رسیدن به این هدف مصرف مرکبات این فصل همانند لیموترش، لیموشیرین، پرتقال و نارنگی توصیه می شود.
وی با تاکید براینکه وجود ویتامین ث در این مرکبات ایمنی بدن را تقویت می کند افزود: وجود ویتامین ث در رژیم غذایی طول مدت عمر بیماری ها به ویژه سرماخوردگی و آنفولانزا را کوتاه می کند و باز هم استفاده از این میوه ها به دلیل نارنجی بودن رنگ آن در تقویت بینایی و دید چشم تاثیرگذار است.
به گفته این کارشناس تغذیه و رژیم درمانی، سیب در این فصل بهترین میان وعده برای دانش آموزان است و مصرف آن در زنگ تفریح مدارس توصیه می شود.
شیرمستی تصریح کرد: سیب در کاهش کلسترول و عملکرد بهتر تیروئید اثرگذار است و در این میان مصرف ماهی یک تا دو بار در هفته به همراه روغن زیتون برای تقویت سیستم ایمنی بدن پیشنهاد می شود.
وی یادآور شد، دمنوش نعنا و عسل جایگزینی مناسب برای چای در فصل پاییز است و موجب ضدعفونی شدن سیستم گوارش و دستگاه تنفسی می شود.

0 پسندیده شده
دانیال میکائیلی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.