269

نسل قوزپشت‌های کله‌گنده در راهند

|
0 دیدگاه

به گفته یک فیزیوتراپ، سن استفاده از کامپیو‌تر و پشت میزنشینی بسیار کاهش پیدا کرده است و همین امر سن ایجاد قوزپشتی را کاهش داده و می‌تواند زمینه‌ای برای داشتن نسلی قوزپشت و خمیده با هیکل‌های کوچک و کله‌های بزرگ فراهم کند.

این اختلال به دنبال نشستن طولانی به ویژه در حالت‌های خمیده و نامناسب ایجاد می‌شود. همچنین این اختلال می‌تواند به دنبال ضعف عضلات صاف‌کننده ستون فقرات و یا کوتاهی یا سفت‌شدن عضلات قدامی قفسه‌ سینه نیز ایجاد شود.

نسشتن‌های طولانی که در آن قوس کمر پر نشده باشد عامل اصلی ایجاد قوزپشتی عنوانمیشود .  این طرز نشستن در زمان‌های کوتاه مثلا نشستن دور سفره غذا مشکل‌ساز نیست. آنچه موجب ایجاد قوزپشتی می‌شود این است که ساعت‌های طولانی حضور در محیط کار و یا کار با کامپیو‌تر در منزل را بخواهیم این گونه بنشینیم.

سن استفاده از کامپیو‌تر و پشت میزنشینی بسیار کاهش پیدا کرده، این امر می‌تواند سن ایجاد قوزپشتی را کاهش داده و زمینه را برای‌دان یک نسل قوزپشت و خمیده با هیکل‌های کوچک و کله‌های بزرگ ایجاد کند.

اولین اصل پیشگیری از ابتلا به قوزپشتی اصلاح ارگونومی بدن عنوان میشود . بهترین طرز نشستن بر روی صندلی آن است که اولا صندلی بدون چرخ و ثابت بوده و طراحی آن بگونه‌ای باشد که هنگام نشستن فرد بر روی آن مفصل زانو دو انگشت بالا‌تر از مفصل ران قرار گیرد. همچنین صندلی باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که بتواند قوس کمر را پر کند و در این حالت باید روی صندلی صاف نشست. افرادی که از رایانه استفاده می‌کنند باید به هنگام نشستن بر روی صندلی ارتفاع مانیتور را به گونه‌ای تنظیم کنند که بالای صفحه مانیتور رایانه آن‌ها موازی با بالای سر آن‌ها باشد.

استراحت و انجام حرکات کششی بعد از ۱/۵ تا دو ساعت نشستن  ضروری است . پس از این مدت افراد باید بلند شده راه بروند و حرکت کششی انجام دهند.

0 پسندیده شده

دانیال میکائیلی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.