730

توصیه‌هایی برای پیشگیری از کمردرد

|
0 دیدگاه

فرسودگی ستون فقرات که می‌تواند ناشی از بالا رفتن سن باشد عامل اصلی کمردرد است اما با رعایت برخی نکات خطر آسیب‌دیدگی این عضو کاهش می‌یابد.

بسیاری از افراد مبتلا به کمردرد گله می‌کنند که علائم این عارضه در فعالیت‌های روزانه آنان خلل ایجاد می‌کند. این در حالی است که بسیاری از عادات غلط روزانه از فاکتورهای مهم بروز این قبیل دردها هستند.

شناسایی رفتارهای ناصحیح و موثر در بروز کمردرد ضروری است تا با خودداری از انجام آنها، روش‌های صحیح و سالم جایگزین شوند.

پزشکان معتقدند انجام مرتب ورزش به تقویت ماهیچه‌ و عضله‌های پشت کمک می‌کند. در صورتی که از کمردرد شدید رنج می‌برید نباید ورزش‌های سنگین انجام داد اما این مشکل در عین حال کم تحرکی و بی تحرکی را توجیه نمی‌کند. خوابیدن طولانی مدت یا نداشتن فعالیت بدنی کافی برای مدت زمان زیاد می‌تواند علائم درد کمر را تشدید کند.

افراد باید از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنند. همچنین در صورتی که فرد مجبور به انجام این کار باشد باید از تکنیک‌های صحیح بلند کردن اجسام استفاده کند. در عین حال ضرورت دارد وزن بدن در حد متعادل نگه داشته شود چون داشتن اضافه وزن، خود فشار مضاعف به کمر وارد می‌کند.

طرز ایستادن و نشستن هم در ایجاد کمردرد و جلوگیری از تشدید آن موثر است. در بهترین وضعیت گوش‌ها باید در راستای سرشانه و شانه‌ها در راستای باسن باشند.

0 پسندیده شده
دانیال میکائیلی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.