174

خوردن چه غذاهایی از چین و چروک پوست جلوگیری می کند؟

|
0 دیدگاه

اگر دوست دارید از آسیب های رادیکال های آزاد و چین و چروک های پوستی پیشگیری کنید، بسیار مهم است تا خوراکی های سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها را در برنامه غذایی بگنجانید تا تولید کلازن تسهیل شود.

خوردن چه غذاهایی از چین و چروک پوست جلوگیری می کند؟

بسیاری از افراد تصور می کنند تنها راه جلوگیری از کاهش چین و چروک های پوست، استفاده از کرم ها و عمل جراحی است. اما باید توجه داشت که تغذیه تاثیر قابل توجهی در این باره دارد. با گذر زمان بروز چین و چروک ها امری اجتناب ناپذیر است. قرار گرفتن در معرض نور خورشید و کمبود آب بدن نیز در کنار افزایش سن جز مهم ترین علل این تغییرات پوستی محسوب می شود.

اما برای اینکه این چین و چروک ها خیلی زود و زیاد ایجاد نشوند لازم است برنامه غذایی سالمی در پیش گرفته شود. اگر تمایل دارید مدت طولانی تری از زیبایی و جوانی پوست خود لذت ببرید، بهتر است روی این خوراکی ها حساب ویژه ای باز کنید.

غذاهایی که از چین و چروک پوست و صورت جلوگیری می کنند

غلات

آردهای سبوس دار سرشار از ریز مغذی هایی مانند فیبرها، ویتامین B و آهن هستند که خواص بسیاری برای بدن خواهند داشت. به علاوه، تولید کلاژن را به طور طبیعی افزایش می دهند و بروز علائم پیری زودرس را به تاخیر می اندازند. این گروه از مواد غذایی آنتی اکسیدان های قوی هستند که از پوست در برابر عملکرد پرتوهای فرابنفش محافظت می کنند.

خوردن گوجه فرنگی از چین و چروک پوست جلوگیری می کند

گوجه فرنگی خام ماسکی عالی برای پوست است. اگر روی قسمت های آفتاب سوخته پوست حلقه های گوجه فرنگی بگذارید، از کاهش رطوبت پوست پیشگیری می کند. مصرف گوجه فرنگی پخته نیز موجب بهره مندی از لیکوپن موجود در آن ( ماده عامل رنگ قرمز) می شود که تاثیرات قابل توجهی در مراقبت از پوست دارد.

قرار گرفتن طولانی در معرض نور خورشید زمینه ساز چین و چروک های پوستی است. اگر شما هم جز چنین افرادی هستید بهتر است روی گوجه فرنگی حساب ویژه ای باز کنید. البته میوه های دیگری نیز به خاطر وجود لیکوپن چنین خاصیتی دارند که از جمله می توان به هندوانه، هلو، توت فرنگی، تمشک، گیلاس، انگور قرمز، انار، تربچه، فلفل قرمز، چغندر، کلم قرمز، پرتقال و گریپ فورت قرمز اشاره کرد.

ماهی آزاد

در برنامه غذایی مراقبت از پوست نباید ماهی آزاد را از قلم انداخت. این ماهی حاوی ویتامین E است که روند پیری سلول ها را به تاخیر می اندازد، موجب سفتی بافت ها می شود و عملکرد رادیکال های آزاد را متوقف می کند. ماهی آزاد نوعی از ماهی های دریایی است که به خاطر وجود اسیدهای چرب امگا ۳ به حفظ نرمی و جوانی پوست کمک می کند.

همچنین چربی های از دست رفته پوست را نیز تامین کرده و انعطاف پذیری و رطوبت آن را بهبود می دهد. از طرفی التهابات سلولی که موجب بروز خشکی، قرمزی و آکنه می شوند را نیز کاهش می دهد. اگر ماهی مصرف نمی کنید حتما دیگر منابع غذایی امگا ۳ مانند گردو و دانه های کتان را در تغذیه خود بگنجانید.

میوه های سرشار از ویتامین C

به جز مرکبات بسیاری دیگر از میوه ها مانند توت فرنگی و کیوی نیز حاوی ویتامین C هستند که برای پیشگیری از بروز چین وچروک های پوستی توصیه می شوند. این ویتامین علاوه بر تقویت سیستم ایمنی در برابر بیماری ها، تولید کلاژن پوست را نیز تحریک می کند. همچنین ایجاد التهابات زیر چشم را نیز کاهش می دهد.

کیوی سرشار از آنتی اکسیدان است که عملکرد رادیکال های آزاد را خنثی می کند. رادیکال های آزاد عامل آسیب های سلولی و زمینه ساز بیماری های قلبی و حتی سرطان هستند.

خوردن شکلات تلخ از چین و چروک پوست جلوگیری می کند

سعی کنید همیشه خالص ترین نوع شکلات را انتخاب کنید زیرا حاوی مقدار زیادی فلاونوئید است که در کنار خواص متعدد در زیبایی پوست بسیار مؤثر است. می توانید تکه ای شکلات را در یک فنجان شیر بادام حل کنید و هر روز صبح میل نمایید. کاکائو جریان خون به سمت بافت هارا افزایش می دهد و رطوبت رسانی به پوست را تقویت می کند. همچنین بروز چین و چروک و زبری پوست در بعضی افراد مسن را کاهش می دهد.

زغال اخته

شاید باورکردنی نباشد که این میوه کوچک چنین تاثیر بالایی بر زیبایی و سلامت پوست داشته باشد. زغال اخته سرشار از آنتی اکسیدان است که به پیشگیری از آسیب های سلولی در طولانی مدت کمک می کند. به علاوه، توانایی محافظت از پوست در برابر تهاجمات محیطی مانند آلودگی هوا، دود سیگار، مواد شیمیایی و… را دارد. همچنین توصیه می شود بیماران دیابتی، افراد با کلسترول بالا و کسانی که قصد کاهش وزن دارند از این میوه استفاده کنند.

خوراکی های حاوی روی

روی ماده معدنی است که خواص متعددی برای بدن دارد که از جمله می توان به ترمیم پوست و تشکیل مقدار زیادی کلاژن اشاره کرد. گوشت قرمز و سفید، گردو، لوبیا، خوراکی های دریایی، غلات، آرد سبوس دار و لبنیات سرشار از روی هستند.

1 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.