300

تضمین سلامت چشم با این مواد غذایی

|
0 دیدگاه

مصرف بعضی از مواد غذایی در دوران کودکی سلامت چشم شما در سنین بالاتر را تضمین می کند.

با افزایش سن قدرت بینایی افراد کاهش می یابد به همین دلیل با مصرف مواد غذایی مفید و موثر در دوران کودکی و نوجوانی سلامت چشم خود را در دوران بزرگسالی تضمین کنید.
مصرف کلم بروکلی باعث افزایش ویتامین A، D و آنتی اکسیدان بدن می شود،خواص موجود در لوبیا همچون طب گرم، ادرارآور، کاهش سنگ کلیه، فشار خون و کلسترول در زمان مصرف سلامت چشم ها را در سنین بالاتر بهبود می بخشد.
ماده بتاکاروتن موجود در زردآلو حین استفاده باعث درمان شب کوری مبتلایان می شود.
مصرف لوبیا باعث کاهش بیماری های همچون قلبی، ریوی، یبوست و بعضی از سرطان ها می شود،  استفاده از این ماده غذایی برای مبتلایان به نقرس و گروه های خونی A ،O و AB ممنوع است.
مصرف بادام زمینی به دلیل وجود ویتامین E از بروز عارضه آب مروارید و رادیکال آزاد در چشم ها جلوگیری می کند،  استفاده از برنج، نان و پاستای سبوس دار باعث افزایش قدرت بینایی در مصرف کنندگان می شود.
مصرف میوه جاتی مانند هویج و پرتقال باعث محافظت از سرخرگ های چشم در برابر هرگونه آسیب می شود، ماهی سالمون حاوی موادی مانند امگا۳، ویتامین D ،E و پروتیین است که مصرف این ماده غذایی باعث مقاومت چشم در برابر نفوذ آب مروارید می شود.
برای جلوگیری از هرگونه آسیب به چشم از عواملی همچون ضربه به سر و چشم، قرار گرفتن در مقابل نور خورشید و باد شدید، استفاده زیاد از کامپیوتر و موبایل و مطالعه در نور کم، دوری کنید.

0 پسندیده شده

دانیال میکائیلی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.